Na základě Versaillské smlouvy Česko jako nástupce Československé republiky vlastní v Hamburku jeden přístav a dva si pronajímá. O skutečný přístup k moři se ale nejedná. Jde pouze o kotviště a sklady pro říční šífy. V horizontu tří let by však mělo Česko získat do dlouhodobého pronájmu kotviště Kuhwerder Hafen, na čemž se dohodli ministr dopravy Dan Ťok a primátor severoněmeckého Hamburku Olaf Scholz.
Kuhwerder Hafen leží v blízkosti přístavního mola, odkud vyrážejí luxusní zaoceánské parníky. „Je to rozhodně plus, protože se tam dostanou námořní lodě, zatímco k našemu dnešnímu území ne,“ řekl ČTK šéf Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů. Česko by mělo nově získat zhruba tříhektarovou plochu a nábřežní hranu dlouhou až 250 metrů.
Češi loni do svých přístavů v Hamburku investovali 4,1 milionu korun. Česká republika má v Hamburku Sálský, Vltavský a Peutský přístav. Největší loňskou investicí byla oprava asfaltových zpevněných ploch v Sálském přístavu, což byla modernizace nutná pro jeho udržení v provozu.
Necelé dva miliony korun ministerstvo dopravy investovalo do dokončení stavebních prací, které byly započaty v minulých letech. Jednalo se zejména o oplocení Vltavského a Sálského přístavu a jejich vybavení kamerami pro větší bezpečnost uskladněného zboží.