
V souvislosti s prodloužením splavnosti Baťova kanálu do Hodonína proběhla montáž stavidel na jezu Sudoměřic. Uvedlo to Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR).
Jez má dvě jezová pole a každé z nich je vybaveno dvěma stavidly. Stavidla na jezu budou podle ŘVC udržovat hladinu pro bezpečnou plavbu na 5 km Baťova kanálu až po plavební komoru Petrov. Stavidla jsou 2,1 m vysoká a 5,1 m široká.
Výstavba plavební komory Rohatec – Sudoměřice a úpravy říčky Radějovky v délce přibližně 800 metrů umožní propojení Baťova kanálu se splavnou částí řeky Moravy u Hodonína. Říčka Radějovka bude prohloubena na plavební hloubku 1,5 metru a rozšířena na minimální plavební šířku ve dně 6 metrů.
V místě zaústění do Moravy bude koryto široké 16 metrů. Tyto práce umožní bezpečný provoz rekreačních plavidel. V upravovaném úseku se nacházejí dva hospodářské mosty využívané zemědělci, které budou nahrazeny novými mosty ve stejných parametrech s vyšší podjezdnou výškou 4 metry.
Oprava komory ve Veselí nad Moravou
Zároveň pokračuje modernizace plavební komory ve Veselí. Rekonstrukce je součástí komplexních oprav všech plavebních komor, které Povodí Moravy na Baťově kanálu plánuje. Komory byly postaveny ve 30. letech minulého století a v průběhu svého fungování procházely pouze dílčími opravami. Jedná se o jeden z nejvýznamnějších projektů, které se na vodní cestě v jeho moderní historii uskutečnily.
Práce v následujících týdnech budou zahrnovat převážně armování, bednění a betonování jednotlivých bloků. Oprava bude podle plánu dokončena do konce dubna tak, aby 1. května mohla bez omezení začít hlavní plavební sezóna.
Povodí Moravy jako správce Baťova kanálu v posledních letech výrazně investuje do bezpečnosti, komfortu a plynulosti plavby na Baťově kanálu. Loni například dokončilo modernizaci rejd jedenácti plavebních komor spojenou s výstavbou nových čekacích stání za 61 milionů korun, která výrazně přispěla k bezpečnosti provozu na vodní cestě.