Vozidlo vybavené elektrickým pohonným ústrojím vyhovuje specifickým požadavkům na provoz lépe než vozidla s naftovými motory, uvádí server ekologickaauta.cz.
Vozidlo BEV na podvozku řady P s celkovou hmotností až 27 tun je vybaveno pohonnou jednotkou EM C1-2, která je obecně určena pro lehčí městský provoz. Úkolem vozidla je přeprava kontejnerů plněných kalem v areálu Ústřední čistírny odpadních vod v Praze. Poblíž místa, kde Scania operuje, se nachází dobíjecí stanice, která umožní rychlé doplnění energie a zaručí tak efektivní a nepřetržitý provoz.
„Záměrně jsme vybrali elektrické vozidlo, abychom eliminovali nevýhody vozidel s naftovými motory při provozu na krátkých tratích. V místě nasazení budeme rovněž profitovat z nulových emisí vozidla, čerpání vlastní elektrické energie vyrobené v místě, ale i jeho bezhlučného provozu,“ řekl Maroš Škvara, manažer provozu dopravy a mechanizace společnosti Pražské vodovody a kanalizace.
V rámci ochrany životního prostředí je pro vodárny dlouhodobé téma také biodiverzita. PVK proto uspořádaly panelovou diskusi na téma „Biodiverzita udržitelně a efektivně“. Na akci se o zkušenosti podělili odborníci z akademické sféry, přímo z terénu, z městských částí i z PVK, pro které je biodiverzita jednou z priorit při péči o životní prostředí.
„Pro nás je biodiverzita dlouhodobé téma nejen z pohledu ochrany přírody, ale i technologií, které používáme. Panelové diskuse, které do jednoho sálu přitáhnou odborníky i laickou veřejnost, jsou velmi důležité,“ podotkl generální ředitel Petr Mrkos.
Vodárny provozují na území metropole desítky vodojemů, na devíti z nich jsou umístěna včelstva. Pro osetí biodiverzitních ploch používají tzv. Pražskou regionální směs, která je vždy „ušita“ na míru dané lokalitě. V provozovaných areálech PVK umístily broukoviště, kamenné valy pro ještěrky a hady, desítky ptačích budek či netopýrníky.