Plzeňský Prazdroj zprovoznil v Plzni novou automatizovanou stáčecí linku na skleněné obaly za 700 milionů korun, díky které ušetří vodu a energie.
„Zprovoznili jsme novou plně automatickou linku, na níž denně můžeme naplnit až 900.000 lahví o objemech půl litru a 0,33 litru. Veškerá piva a cidery umístí do přepravek nebo zabalí do papírových kartonů,“ řekl manažer plzeňského pivovaru Petr Kofroň. Linku, která pracuje v nepřetržitém provozu a má kapacitu až 60.000 lahví za hodinu, obsluhuje během jedné směny maximálně 11 lidí.
Mluvčí Zdeněk Kovář řekl ČTK, že díky této investici bude Prazdroj od ledna prodávat 70 procent svých produktů ve vratných obalech, tedy v lahvích a sudech. Pivovar tak průměrně naplní jednu vratnou lahev 26krát a na trhu vydrží až osm let. Prazdroj přestane produkovat přes 30 milionů jednorázových skleněných lahví ročně a ušetří přes 6200 tun skla.
Novou stáčírenskou technologii v Plzni vybudovala německá KHS, Prazdroj do ní investoval celkem 700 milionů korun. Dalších 390 milionů korun pivovar použil na nákup vratných lahví, přepravek a související náklady, což zahrnuje lahve značek Frisco, Proud nebo Radegast. Nejpozději do roku 2030 chce přestat využívat jednorázové plasty z prvotního materiálu.
S exportem do více než 50 zemí světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci v regionu a největším exportérem českého piva. Celkem má Prazdroj v plánu nakoupit zhruba 67 milionů lahví do roku 2028. Součástí projektu je nákup téměř 1,5 milionu nových přepravek ve stejném období.