Ředitelství silnic a dálnic chce v moravskoslezském a olomouckém regionu investovat do oprav záplavami poničených silnic miliardu a půl až dvě miliardy korun.
Záplavy na severu Moravy poškodily desítky silnic, které spadají pod ŘSD. Na Ostravsku byla také poškozena část klíčové dálnice D1. Škody evidují také krajské samosprávy na silnicích 2. a 3. třídy. ŘSD již prohlédlo v postižených oblastech mosty na dálnicích a silnicích 1. třídy, nicméně žádné až na výjimku mostu v Ratibořské ulici v Opavě nevyžadují akutní opravu.
Most v Opavě půjde k zemi, nahradí ho provizorium
„Most v Opavě je výjimkou, tam postavíme mostní provizorium. Soutěžíme firmu, která ho postaví. To mostní provizorium je už připravené v našem sídle v Brodku. V první polovině října by mohlo být osazené, aby se po něm mohlo v zimě jezdit. Zároveň připravujeme zakázku na stavbu nového mostu. Ten bude v trošku jiné poloze a měl by příště povodni takového rozsahu odolat. Přes zimu chceme vysoutěžit dodavatele. Věřím, že na jaře začneme stavět,“ podotkl generální ředitel Radek Mátl.
Náročný terén na Jesenicku
Technicky velmi náročná bude oprava silnic na Jesenicku, které v oblasti často vedou v sousedství toku. Jedná se například o Českou Ves. „Nově tam uděláme zesílené opěrné zdi, založené v hlubině a opravdu vysoké, aby voda narazila do zdi a nemohla komunikaci podemlít. Budou to místa, kde to uděláme nadstandardně, abychom silnici ochránili, řeku udrželi v korytě a nedostávala se nám pod samotnou vozovku. Jakmile se při povodni voda pod silnici dostala, začala ty vrstvy odemílat, udělala pod vozovkou kaverny a komunikaci totálně zničila,“ doplnil Mátl.
Zdroj: ŘSD, ČT