Povodí Moravy dokončuje rozsáhlou modernizaci plavebních rejd. Na většině plavebních komor v uplynulých dvou letech vznikla zcela nová vyčkávací stání. Do začátku hlavní plavební sezony se rekonstrukce rejd dočkají poslední dvě etapy plavební komory, Spytihněv a Babice. Sérii oprav Povodí Moravy zahájilo na podzim 2021.
„Modernizace rejd je z hlediska plynulosti a bezpečnosti plavby nejvýznamnější akcí, která se v novodobé historii na Baťově kanálu uskutečnila. Jde o rozsáhlou stavební akci, která proběhla prakticky v celé délce vodní cesty, a to bez omezování či dokonce přerušování plavby,“ popisuje generální ředitel Václav Gargulák.
U obou komor vzniknou pevná vyvazovací mola na nosných sloupech, která budou vetknutá do dna vodní cesty. Délka vyčkávacích stání bude 35 metrů. Součástí je také nově osvětlení. Vše bude splňovat moderní standardy pro plavbu a bezpečný pohyb před vstupem do plavební komory.
„Vodní cesta bude mít už v příští hlavní plavební sezóně po celé své délce nové moderní rejdy, které návštěvníkům Baťova kanálu poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory. Plavba bude komfortnější, plynulejší a především bezpečnější,“ říká Gargulák.
Jde o poslední dvě komory, u kterých rekonstrukce rejd proběhne. Celkem se modernizace dotkne jedenácti plavebních komor. Celkové náklady na modernizaci rejd jedenácti plavebních komor si vyžádaly 61 milionů, investorem je správce Baťova kanálu Povodí Moravy, akce je financovaná ze Státního fondu dopravní infrastruktury.