97 % klientů spokojeno se službami PVK

blank

Se službami Pražských vodovodů a kanalizací panuje mezi zákazníky vysoká spokojenost. Ukázal to průzkum, který pro PVK realizovala nezávislá výzkumná agentura IBRS. Od 5. září do 11. října se ho zúčastnilo 890 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem.

„Se službami PVK je celkově spokojeno 95 % respondentů, což je nadprůměrná hodnota ve srovnání s jinými firmami v obdobných oborech. Nejvyšší celková spokojenost je bytových družstev a firem, dokonce 97 %,“ komentuje výsledky letošního průzkumu Miloš Rybáček, jednatel společnosti IBRS. Již od roku 2015 se spokojenost se službami PVK pohybuje nad devadesáti procenty.

Pražané si oblíbili kohoutkovou vodu  

„Nejvyšší vliv na celkovou spokojenost zákazníků má podle výzkumu kvalita dodávané vody a plynulost její dodávky. U obou parametrů výzkum potvrdil výborné výsledky napříč všemi segmenty,“ doplňuje Rybáček.

S kvalitou dodávané pitné vody je spokojeno 91 % respondentů, u firem je to 93 % respondentů. 82 % respondentů uvedlo, že vodu z kohoutku používá doma k pití. Vodu z kohoutku pijí častěji ženy a respondenti s vyšším vzděláním (89 %). 96 % respondentů je spokojeno s plynulostí dodávek pitné vody, u skupiny bytových družstev je to 98 % a u firem 99 % respondentů.

Profesionalita zaměstnanců

95 % je spokojeno se zaměstnanci PVK, oceňují zejména profesionalitu. S chováním a vystupováním odečítače vodoměru je spokojeno 98 %, u skupin bytová družstva a firmy je spokojenost stoprocentní. Obyvatelé Prahy oceňují rovněž zákaznickou péči, s vyřízením požadavku na zákaznickém centru je spokojeno 93 % respondentů, s kvalitou informací 85 % respondentů.

Co se týká komunikace, preferují mladší klienti s vyšším vzděláním elektronickou formu komunikace (internet, e-mail, zákaznický portál, sms), naopak starší zákazníci zákaznickou linku. Zákaznický portál nejvíce preferují individuální zákaznicí, bytová družstva více zákaznickou linku. Respondenti z jejich řad byli stoprocentně spokojeni. Internetové stránky PVK jsou nejvyhledávanější také pro bytová družstva a firmy.

Velké rezervy vody

Průzkum se zaměřil také na sucho a nedostatek vody. Pražané se nedostatku nebojí. Více než sedmdesát procent dotázaných se domnívá, že v hlavním městě je vody dostatek. Respondenti se spíše obávají úbytku vody v jiných regionech. Samotná Praha má velké kapacitní rezervy. Metropole je zásobování ze tří zdrojů – Úpravny vody Želivka, Úpravny vody Káraný a z Podolské vodárny.

Scroll to Top