Kofola ČeskoSlovensko: zisková marže se začíná blížit k předpandemické úrovni

blank

Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila hospodářské výsledky za 2. čtvrtletí. Zisková marže se podle společnosti začíná blížit předpandemické úrovni. Přes pokles objemu prodaných litrů vykazuje za první půlrok ukazatel EBITDA 581 milionů. Novinky uvedené na všech trzích si podle ní získaly srdce spotřebitelů.

„Sezóna je z našeho pohledu mírně za očekáváním. Po tříletém období krizí se ale pomalu vracíme k normálu a stabilitě, na kterou jsme byli zvyklí. V roce 2019 jsme se pohybovali s EBITDA marží v úrovni 20 %, aktuálně jsme stále pod touto hranicí. Naším jasným cílem je vrátit se na předkrizovou úroveň,“ říká generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku Daniel Buryš.

Pro nápojový trh je klíčová letní sezona. Podle Kofoly k dosaženým výsledkům pomohly i novinky v podobě beztaurinového energetického nápoje Semtex Extrem, toniků se sicilskými ingrediencemi Targa Florio nebo Jupík nanuky, které firma začala vyrábět ve spolupráci se společností Bidfood.

Mírně pod očekáváním byly prodeje ve Slovinsku a Chorvatsku. Hlavně v létě bojoval Jadran s nepřízní počasí. „Spotřebu ovlivňovaly nejen ekonomické vlivy, ale také deštivé počasí,“ sumarizuje Marián Šefčovič, generální ředitel Radenska Adriatic. S ohledem na dosavadní dobrý hospodářský výsledek se management Kofoly usnesl navrhnout valné hromadě výplatu dividendy z roku 2022 ve výši 13,50 Kč na akcii před zdaněním.

 

 

Scroll to Top