
Jak uvedly Pražské vodovody a kanalizace, výzkumu se zúčastnilo 890 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů a bytových družstev, průmyslových zákazníků i podnikatelských subjektů. Šetření probíhalo v Praze od 20. září do 18. října 2022. Výzkum provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS.
Vodaři informovali o tom, že celková spokojenost zákazníků je znovu vysoká. Klienti oceňují kvalitu pitné vody (92 %), plynulost dodávek (97 %), profesionalitu zaměstnanců (95 %) i online zákaznický účet (97 %). „Se službami Pražských vodovodů a kanalizací je spokojeno 95 procent respondentů, což je ve srovnání s jinými dodavateli nadprůměrný výsledek. Spokojenost za poslední rok narostla u firem i bytových družstev,“ sdělil Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS.
Téměř čtyři lidé z pěti běžně pijí doma kohoutkovou vodu. S plynulostí dodávek pitné vody v Praze je spokojeno celkem 97 procent respondentů, u podnikatelských subjektů je to dokonce 99 procent. Nejpreferovanějším informačním kanálem je internet, s minimálním odstupem zákaznická telefonní linka. Bytová družstva podle Rybáčka preferují při komunikaci zákaznickou linku, podnikatelské subjekty a individuální zákazníci jednoznačně internet. Velkou oblibu si v posledním roce získal internetový zákaznický účet, který se stal dokonce nejvytíženějším způsobem vyřízení požadavků u individuálních zákazníků a firem.
Klienti mají stálý přehled o spotřebě vody, vystavených fakturách, zálohách a platbách i provedených odečtech vodoměru. V zákaznickém portálu mohou také zaplatit faktury a zálohy, nahlásit samoodečet, přes e-podatelnu podávat žádosti či dotazy, online rezervovat schůzky nebo se registrovat ke službě SMS-INFO. Výzkum se věnoval také suchu a nedostatku vody. Dle současných výsledků se Pražané nedostatku nebojí. Více než sedmdesát procent dotázaných se domnívá, že v hlavním městě je vody dostatek. Respondenti mají obavu spíše z úbytku vody v jiných regionech.