
Usnadnění komunikace při fakturaci si zákazníci Brněnských vodáren a kanalizací přejí stále častěji. V současnosti jich kolem sedmdesáti procent dostává faktury elektronicky. Jak ale upozornila Renáta Hermanová z Brněnských vodáren a kanalizací, služba je vhodná pouze pro ty, kteří platí bezhotovostně.
Mezi největší výhody elektronické komunikace patří rychlost doručování, protože doklad se po vystavení objeví ihned v počítači odběratele, a to ve formátu PDF. Faktury lze okamžitě zaplatit, třeba i z dovolené, a je možné je přehledně archivovat. Elektronické zasílání faktur lze navíc podle Hermanové rozšířit o další prvky, jako je například prohlížení údajů o odběru na internetu.
Po založení zákaznického účtu lze díky elektronické komunikaci zajistit podání jakékoliv změny, dotazu, připomínky či reklamace. Problémem není ani nahlášení stavu vodoměru nebo úprava zálohových plateb, stejně jako způsobu platby a aktualizace kontaktních údajů.
Zdroj: Deník