SmVaK Ostrava a klíčové infrastrukturní stavby

blank

Nejvýznamnější vodohospodářská společnost v Moravskoslezském kraji, SmVaK Ostrava, se v současnosti aktivně účastní dvou staveb budování a modernizace silniční sítě. Podle mluvčího Marka Síbrta firma buduje vodohospodářské stavební objekty na silnici I 67 při stavbě dlouho plánovaného obchvatu Karviné, stejně jako na stavbě dálnice D48 mezi Bělotínem a Rybím, která nahradí v současnosti již nevyhovující silnici I/48. Ta je důležitá pro napojení průmyslových oblastí v podhůří Beskyd na Polsko nebo jižní část České republiky.

V Karviné je hlavním dodavatelem stavby společnost Skanska. Akci za 900 milionů korun významně podpoří prostředky z Evropské unie. Komunikace bude podle Síbrta sloužit jako jihozápadní obchvat Karviné pro dopravu ve směru Český Těšín – Bohumín a Ostrava a odlehčí městu od stávající transitní dopravy, zvýší se plynulost jízdy bez ovlivňování křižovatkami a pěšími na současném průtahu. Práce by měly skončit nejpozději ke konci roku 2022.

Významná role vodohospodářů

„Zajišťujeme například vybudování odvodnění komunikace s napojením do kanalizačního přivaděče Alfa v délce 1124 běžných metrů. Vybudovali jsme například také přeložku zmiňovaného kanalizačního přivaděče s profilem DN 1000 v délce 68 běžných metrů včet ně vybudování dočasného obtokového by-passu a vložení tří nových revizních šachet pro napojení odvodnění komunikace,“ popsal roli vodohospodářů Petr Grzonka z SmVaK Ostrava. Součástí projektu je vybudování dvou přeložek vodovodních řadů.

Klíčové dopravní spojení

Další stavba, dálniční úsek mezi Rybím a Bělotínem, je důležitá pro dokončení dálniční infrastruktury v regionu. „Současná nevyhovující čtyřproudová silnice bez středního dělicího pásu a krajnic pro nouzové odstavení vozidla byla v minulosti místem řady tragických nehod, kapacitně a technickým stavem navíc nevyhovuje současným požadavkům,“ vysvětlil Síbrt. Dálniční úsek o délce 17 kilometrů vede Moravskoslezským a Olomouckým krajem. Nově zde bude vybudováno 15 mostů s celkovou délkou 712,5 metru a 17 vodohospodářských objektů. Stavba, jejímž hlavním dodavatelem je společnost COLAS, bude hotova v roce 2023.

Přeložka vodovodního řadu

„Na dané stavbě máme na starosti čtyři objekty. Největším z nich je přeložka vodovodního řadu do litiny s profilem DN 200 v délce 456 běžných metrů v úseku dálnice u Loučky, která bude provedena otevřeným výkopem a na konci úseku zatažena protlakem včetně chráničky s profilem DN 400. Vybudujeme také přepadové potrubí z vodního zdroje v délce téměř 42 běžných metrů,“ doplnil Grzonka.

Scroll to Top