Pokračuje prohlubování plavební dráhy na Orlíku

blank

Povodí Vltavy uvedlo, že v současnosti pokračují práce na prohloubení plavební dráhy na konci vzdutí orlické nádrže v úseku Podolsko – Kořensko. V průběhu února byly podle vodohospodářů zvýšené průtoky, které si vynutily přerušení stavebních prací na jeden měsíc. Akce bude dokončena v průběhu měsíce a do 30. dubna bude udržována hladina Orlíku pod kótou 344 metrů na mořem, aby bylo možno výše uvedené prohloubení plavební dráhy dokončit.

„Dokončení prací v průběhu dubna zajistí, že již nebude následně nutné snižovat hladinu a zvýší se komfort plavební veřejnosti i rekreantů. Napouštění nádrže Orlík na letní úroveň hladiny zahájíme neprodleně po ukončení stavebních prací, nejpozději od začátku měsíce května. Další pohyb hladiny v Orlíku, v průběhu celé letní sezóny, již bude závislý pouze na hydrometeorologických podmínkách při plnění všech účelů Vltavské kaskády. Ke snížení hladiny v nádrži, z důvodu výstavby protipovodňového opatření na hrázi Vodního díla Orlík, spočívající ve výstavbě doplňkového bezpečnostního přelivu, dojde až ke konci plavební sezóny v roce 2022,“ sdělili vodohospodáři z Povodí Vltavy.

Přeliv ochrání až před desetitisíciletou vodou. Odhadovaná cena je 1,5 miliardy korun. Stavba vznikne mimo těleso hráze poblíž administrativní budovy a součástí bude také mostní, podzemní a vodohospodářská část. Orlická přehrada je součástí Vltavské kaskády v jižních a středních Čechách. Byla vybudována v letech 1954–1961 a přehradila tok Vltavy u Solenice na Příbramsku. Vzniklému jezeru muselo ustoupit 14 mlýnů, velký počet pil a 650 obytných a hospodářských staveb. Přehrada byla uvedena do provozu 22. prosince 1961. Největší hloubka je 74 metrů a jde o nejobjemnější nádrž v České republice.

Scroll to Top