Tendr na opravu Libeňského mostu

blank

Pražská Technická správa komunikací vypsala zakázku na modernizaci mostu. Výsledky statických a dynamických zatěžovacích zkoušek ukázaly, že je most rekonstruovatelný. Veřejnou zakázku správa vypsala formou Design & Build, která opravu urychlí a umožní zachovat po dobu opravy pěší a cyklistický provoz.

S akcí souvisí instalace ramp na Rohanském ostrově, kde má vzniknout park. Praha počítá se zachováním historických obloukových konstrukcí architektka Pavla Janáka, tedy obloukového mostu přes Vltavu a obloukového mostu přes bývalé východní rameno Vltavy u Palmovky. Díky novým mostům bude také Libeňské soumostí splňovat náročná protipovodňová kritéria, kdy v úseku přes Rohanský ostrov dovolí v případě povodní vodě protéct dál. Průtok by tak případně snížil hladinu rozlití do Karlína a Holešovic.

„Je to neuvěřitelný příběh. K zemi měl jít most, na který se 92 let nesáhlo, a přitom zvládl zkoušky s extrémní zátěží 547 tun. Jasně se tedy ukázalo, že správnou cestou je rekonstrukce, zatěžovací zkoušky nám navíc daly do ruky velmi podrobná data, díky kterým se vyhneme slepým cestám. Historické označení mostu za nerekonstruovatelný bylo pouze politickým rozhodnutím, aniž by se kdokoliv zajímal o jeho reálnou technickou kondici. Až my se rozhodujeme na základě dopravních průzkumů, podrobných diagnostik, statických a dynamických zkoušek a tvrdých dat. Díky rekonstrukci a správné údržbě získáme plně funkční most pro všechny druhy dopravy jako před téměř sto lety při jeho otevření,“ řekl v září náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Scroll to Top