Zlínský kraj požaduje posouzení komory Bělov

blank

Krajský úřad Zlínského kraje rozhodl, že záměr Plavební komora Bělov bude hodnocen podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). Záměr Ředitelství vodních cest ČR spočívá ve vybudování nové plavební komory u jezu Bělov. Upozornila na to agentura ČIANEWS.

Jedná se o propojení dvou splavných úseků stávající trasy do jednoho celku, čímž dojde k napojení severního konce vodní cesty Otrokovice – Rohatec (Baťův kanál) na město Kroměříž. Realizací by vznikla souvisle splavná vodní cesta mezi městy Kroměříž a Hodonín v délce 75 kilometrů. Dotčenými územními samosprávnými celky jsou Hodonín, Kroměříž, Otrokovice, Střížovice a další.

Ředitelství vodních cest (ŘVC) začne práce na prodloužení Baťova kanálu jižním směrem. Baťův kanál dnes fakticky představuje „slepou ulici“, která na jihu končí v přístavu Skalica. „Právě jsme těsně před zahájením zadávacího řízení na zhotovitele stavby a dokončuje se poslední stavební řízení na vlastní plavební komoru,“ sdělil před několika týdny mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.

Podle něj už ŘVC má povolení od slovenské strany, stejně také i pro úpravu mostů přes kanál. Předpokládané náklady jsou 234 milionů korun. „Stavba by měla být zprovozněna v roce 2023,“ dodal Bukovský.

Scroll to Top