Méně času na opravy Baťova kanálu

blank

Povodí Moravy letos prodloužilo plavební sezónu na Baťově kanále, což uvítali kromě návštěvníků vodní cesty zejména provozovatelé plavby a půjčoven lodí. Pro vodohospodáře to však znamená, že budou mít o dva týdny méně času na naplánované opravy úseku od Vnorov po Veselí nad Moravou. Povodí Moravy je připraveno stihnout práce včas.

„V letošním a příštím roce máme naplánovanou druhou etapu oprav Baťova kanálu od Veselí nad Moravou po Vnorovy. Letos jsme úspěšně dokončili opravy úseku mezi železničním mostem a silničním mostem ve Veselí nad Moravou, ihned po ukončení plavební sezóny musíme pokračovat dále až k hospodářskému mostu Vnorovy. Prodloužení letošní sezóny nás kromě našich vlastních prostředků stálo hlavně drahocenný čas, proto se do práce musíme pustit hned poté, jak ukončíme komorování, protože v žádném případě nechceme omezit příští plavební sezónu,“ vysvětlil generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Letošní sezona bude trvat do konce září. „Plavební kanál v úseku Veselí nad Moravou – Brno zahradíme zemní hrázkou a vypustíme až po plavební komoru Vnorovy I. Jedná se prakticky o pokračování oprav, které jsme zahájili vloni, jen jsme ji rozdělili na dvě etapy tak, abychom nemuseli omezovat plavební sezónu. Po snížení hladiny v korytě odstraníme nánosy a provedeme opravy opevnění lomovým kamenem. K omezení plavby v opravovaném úseku během hlavní plavební sezóny 2021 nedojde,“ ujistil ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek.

Opravy podle vodohospodářů zajistí bezpečnost plavebního provozu a hladký průběh dalších rekreačních sezón bez rizika omezování plavby. „V loňském roce jsme napočítali v plavebních komorách 3431 lodí. Rozplavená zemina z břehů a hrází současně lokálně zanáší dno plavebního kanálu, a tím místně snižuje plavební hloubku, která může vést až k omezení provozu lodní dopravy, proto musíme opravovat a investovat nemalé prostředky. Letošní mimořádné komorování, které jsme pro všechny zajišťovali na naše vlastní náklady, s sebou navíc přinese zvýšené nároky na posezónní údržbu,“ doplnil Gargulák.

Scroll to Top