Pšenička: Podávání kohoutkové vody se postupně stalo běžnou praxí

blank

Kohoutkoví inspektoři SmVaK Ostrava jsou znovu v akci. Certifikát Kohoutkového inspektora obdrželo v minulých letech 150 podniků za vstřícnost v podávání pitné vody z veřejné sítě. I v komplikovaném období poznamenaném koronavirovou situací vyrazili inspektoři v červenci opět do terénu a ocenili dalších 19 provozovatelů.

„Princip projektu tkví v osobních návštěvách a rozhovorech s majiteli jednotlivých podniků. Vodárenská společnost chápe, že kohoutková voda nemusí být v podnicích poskytována bezplatně, protože s přípravou a servisem na stůl zákazníka je spojena řada úkonů a práce. Navíc voda jako nejcennější surovina má svou hodnotu,“ vysvětlil mluvčí Severomoravských vodovodů a kanalizací Ostrava Marek Síbrt. Podmínkou ocenění tak navíc není to, aby dostávali návštěvníci kohoutkovou vodu zdarma.

„Podávání kohoutkové vody se postupně stalo v České republice a regionu, kde SmVaK Ostrava působí, běžnou praxí. Přibližujeme se vyspělým zemím. Negativních reakcí a odmítnutí s odůvodněním, že si majitelé nebo provozovatelé nepřejí, aby obsluha podávala zákazníkům vodu z kohoutku, se objevuje stále méně často. Při srovnání současnosti a let, kdy jsme s projektem začínali, je tento trend nezpochybnitelný. Léto je ale v plném proudu, takže uvidíme, co naše inspektory čeká dále. Ze současného průběhu je možné konstatovat, že nejčastějším modelem je podávání džbánu s kvalitní kohoutkovou vodou doplněnou mátou nebo citronem za zhruba 30 korun,“ řekl generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

Podle něj je argument, že podávání kohoutkové vody připravuje podniky o tržby, z pohledu vodohospodářů nelogický. „Když vyrazíme na kávu a zmrzlinu do kavárny, nedáme si místo toho kohoutkovou vodu, stejně jako neplatí to, že když jdeme s kamarády na pivo nebo víno, objednáme si místo toho pouze džbánek vody s citrónem. Dopad na tržby je z tohoto pohledu logicky mizivý,“ doplnil Pšenička.

Scroll to Top