Fojtů k investičním plánům Ředitelství vodních cest ČR

blank

V roce 2019 bylo potvrzeno, že investice do dopravní infrastruktury a správa některých součástí vodních cest zůstane dále v kompetenci ministerstva dopravy. Do dvou let bude efektivita modelu vyhodnocena. Ředitelství vodních cest bude i nadále státním investorem nové infrastruktury vodních cest. Bude rovněž provozovat veřejné přístavy a přístaviště, servisní centra včetně servisních plavidel, lodní výtahy a další veřejnou infrastrukturu sloužící provozu vodní dopravy.

„V roce 2020 dokončíme rozestavěné stavby modernizace rejd plavební komory Štvanice v Praze, zvýšení ponorů na Vltavě a v červnu i nový most přes Labe mezi Valy a Mělicemi. Snažíme se, aby několik nově zahajovaných staveb přístavišť pro rekreační plavbu na Labi a Vltavě bylo dokončeno a co nejdříve mohly sloužit plavbě. Z nových staveb v lednu letošního roku zahajujeme na Baťově kanále stavbu přístavu ve Veselí nad Moravou a věřím, že po plavební sezóně začneme stavět i dlouho očekávanou plavební komoru Rohatec prodlužující vodní cestu do Hodonína. Vedle nyní běžících staveb pěti nových mostů, překlenujících Vltavskou vodní cestu, na jaře začnou práce na dalších čtyřech mostech, aby v roce 2022 již podjezdná výška lodě neomezovala,“ uvedl ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů. Podle náměstka sekce vodního hospodářství ministerstva zemědělství Aleše Kendíka je prioritou, aby v budoucnu dobře fungovala spolupráce mezi ministerstvem zemědělství, ministerstvem dopravy a Ředitelstvím vodních cest.

Scroll to Top