Staropramen investuje 60 milionů do vodního hospodářství

blank

V roce, kdy smíchovský pivovar slaví 150 let od svého založení, oznámil sérii investic o celkové hodnotě 250 milionů korun. Staropramen se chce například zaměřit na nové obaly a snížení spotřeby vody. Investice souvisí také s novinkou v podobě nepasterizovaného piva. Nové mikrofiltrační zařízení si vyžádalo zhruba 15 milionů korun.

„Díky mikrofiltraci jsme schopni zaručit, že pivo zůstane senzoricky stabilní po celou dobu. Od začátku roku tak můžete v hospodách najít tři naše značky Smíchov, Jedenáctku a Ležák v nepasterizované formě,“ uvedl sládek Zdeněk Lux, podle kterého chce pivovar zásobovat nepasterizovaným pivem všechny své hospody. Zhruba 80 milionů Staropramen investuje do nových výčepních technologií v restauracích. Na 100 milionů korun přijde pivovar kompletní obměna 950 tisíců přepravek na vratné lahve.

Přibližně 57 milionů korun bude směřovat do nových technologií s nižší spotřebou energií a vody. Jedná se zejména o nový kotel a úspornější myčku se speciálními vstřiky, které ušetří až dvacet procent vody při vymývání lahví. Úspora vody je zvlášť v období sucha pro pivovary předním tématem. Například pivovary Heineken uvedly, že na výrobu jednoho litru piva spotřebují pouze 2,7 litru vody, což je řadí mezi nejšetrnější na světě.

„Zaměřili jsme se na monitoring spotřeby vody, který dokáže odhalovat možné problémy. Také vodu, kterou použijeme při chlazení na varně, opětovně využijeme při jiném úkonu,“ uvedla dříve mluvčí Pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová. Smíchovskému pivovaru se dlouhodobě daří spotřebu snižovat. „V roce 2017 se nám podařilo dostat na 3,53 litru vody na litr piva. Pokud to srovnáme s rokem 2013, jedná se o víc než pětiprocentní zlepšení,“ řekla Mylbachrová.

Produkce piva v Evropské unii se meziročně zvýšila o dva miliony na 39,6 miliardy litrů

K nárůstu mezi roky 2017 a 2018 přispěly rozvoj malých pivovarů a vyšší produkce piv s nízkým obsahem alkoholu. Informace přineslo pivovarnické sdružení Brewers of Europe. Žebříčku největších producentů oblíbeného nápoje vévodí Německo s výrobou 9,3 miliardy litrů, na druhém místě je Velká Británie a pomyslné bronzové pozici Polsko. Česká republika, tradiční pivařská velmoc, se umístila sedmá.

Scroll to Top