Deratizátoři PVK ošetřili 13,5 tisíce kanalizačních vstupů

blank
Mluvčí vodáren Tomáš Mrázek hodnotí letošní deratizaci jako úspěšnou, žádná pražská oblast podle něj nebyla zasažena mimořádným výskytem hlodavců.

„Krátkodobý zvýšený výskyt hlodavců jsme v této sezóně zaznamenali pouze v okolí intenzivních stavebních činností,“ říká k půlroční akci Mrázek. Deratizátoři po Praze ošetřili 13,5 tisíce kanalizačních vstupů, přičemž na každý z nich připadl jeden kilogram návnady.

„Polovina května, několik týdnů o prázdninách a konec října deratizátoři věnovali kontrolám lokalit se zvýšeným výskytem potkanů a ošetřili místa podle dodatečných požadavků pražské hygienické stanice a odborů životního prostředí městských částí,“ vysvětluje dále mluvčí. Další celoplošná deratizace v Praze začne v dubnu.

Kanalizační síť v metropoli je domovem milionů potkanů. Vodohospodářům se daří jejich počet díky deratizaci držet na přijatelné úrovni. „Bohužel mnoho potkanů je na povrchu okolo popelnic a v neošetřované zeleni, kam obyvatelé vyhazují odpadky. Rovněž zvýšený stavební ruch vyhání potkany z kanalizace na povrch. Dalšími problémovými místy jsou lokality obývané bezdomovci, kteří na pořádek příliš nehledí,“ doplňuje Mrázek.

95 procent zákazníků spokojeno se službami vodáren

Pražské vodovody a kanalizace provozují vodohospodářskou infrastrukturu v Praze a obci Radonice. Společnost se zabývá výrobou a distribucí pitné vody a odváděním a čištěním odpadních vod. Společnost zajišťuje výrobu pitné vody pro 1,4 milionu obyvatel hlavního města a dalších zhruba 250 tisíc obyvatel Středočeského kraje. Provozuje také úpravny vody Káraný a Podolí. Z úpravny vody Želivka vodu nakupuje.

Na vysoké úrovni se stále drží spokojenost se službami vodáren. Nejvíce ji ovlivňuje profesionální přístup zaměstnanců, chování montérů a odečítačů, kvalita dodávané pitné vody, vyšší vliv má také vyřešení požadavku na zákaznickém centru a zákaznické lince.

Celková spokojenost dosáhla 95 procent. Vyplývá to z průzkumu spokojenosti, který pro PVK provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS. Zúčastnilo se ho 890 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem.

Práci vodohospodářů nedávno ocenil primátor Bohuslav Svoboda. „Nesmírně oceňuji aktivity PVK, které preventivně předcházejí možným problémům. Cvičení, která ukážou, jak fungují náhradní zdroje elektrické energie v takzvaném Blackoutu i to, jak funguje spolupráce mezi jednotlivými organizacemi a hlavním městem jsou naprosto nezbytná,“ uvedl Svoboda.

Scroll to Top