Mluvčí vodáren Tomáš Mrázek hodnotí letošní deratizaci jako úspěšnou, žádná pražská oblast podle něj nebyla zasažena mimořádným výskytem hlodavců.
„Krátkodobý zvýšený výskyt hlodavců jsme v této sezóně zaznamenali pouze v okolí intenzivních stavebních činností,“ říká k půlroční akci Mrázek. Deratizátoři po Praze ošetřili 13,5 tisíce kanalizačních vstupů, přičemž na každý z nich připadl jeden kilogram návnady.
„Polovina května, několik týdnů o prázdninách a konec října deratizátoři věnovali kontrolám lokalit se zvýšeným výskytem potkanů a ošetřili místa podle dodatečných požadavků pražské hygienické stanice a odborů životního prostředí městských částí,“ vysvětluje dále mluvčí. Další celoplošná deratizace v Praze začne v dubnu.
Kanalizační síť v metropoli je domovem milionů potkanů. Vodohospodářům se daří jejich počet díky deratizaci držet na přijatelné úrovni. „Bohužel mnoho potkanů je na povrchu okolo popelnic a v neošetřované zeleni, kam obyvatelé vyhazují odpadky. Rovněž zvýšený stavební ruch vyhání potkany z kanalizace na povrch. Dalšími problémovými místy jsou lokality obývané bezdomovci, kteří na pořádek příliš nehledí,“ doplňuje Mrázek.
95 procent zákazníků spokojeno se službami vodáren
Pražské vodovody a kanalizace provozují vodohospodářskou infrastrukturu v Praze a obci Radonice. Společnost se zabývá výrobou a distribucí pitné vody a odváděním a čištěním odpadních vod. Společnost zajišťuje výrobu pitné vody pro 1,4 milionu obyvatel hlavního města a dalších zhruba 250 tisíc obyvatel Středočeského kraje. Provozuje také úpravny vody Káraný a Podolí. Z úpravny vody Želivka vodu nakupuje.
Na vysoké úrovni se stále drží spokojenost se službami vodáren. Nejvíce ji ovlivňuje profesionální přístup zaměstnanců, chování montérů a odečítačů, kvalita dodávané pitné vody, vyšší vliv má také vyřešení požadavku na zákaznickém centru a zákaznické lince.
Celková spokojenost dosáhla 95 procent. Vyplývá to z průzkumu spokojenosti, který pro PVK provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS. Zúčastnilo se ho 890 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem.
Práci vodohospodářů nedávno ocenil primátor Bohuslav Svoboda. „Nesmírně oceňuji aktivity PVK, které preventivně předcházejí možným problémům. Cvičení, která ukážou, jak fungují náhradní zdroje elektrické energie v takzvaném Blackoutu i to, jak funguje spolupráce mezi jednotlivými organizacemi a hlavním městem jsou naprosto nezbytná,“ uvedl Svoboda.