Od 11. do 25. listopadu bude z důvodu stavebních prací na bezpečnostním přelivu vodního díla Nechranice uzavřena silnice č. 22512, která vede po koruně hráze. Povodí Ohře informuje o tom, že na bezpečnostním přelivu budou probíhat suché zkoušky a dokončovací stavební práce. S koncem prací vodohospodáři počítají do konce listopadu.
„Probíhá rekonstrukce pravého pole bezpečnostního přelivu, kde budou v pondělí zahájeny tzv. suché zkoušky nového klapkového uzávěru, během nichž se vyzkouší funkčnost nové zabudované klapky v různých režimech provozu,“ uvádí v tiskové zprávě podnik.
Stavební technika se bude podle vodohospodářů pohybovat také na komunikaci při dokončování a zkoušení nového provizorního hrazení a při demontáži staveništního hrazení, které je částečně ponořené a kotvené pod hladinou vody.
„Proto dojde k úplnému uzavření silnice a pro řidiče bude platit dopravně značená objízdná trasa přes Kadaň. Jedná se o poslední plánovanou uzavírku silnice během této stavby. Povolenky k průjezdu po obslužné komunikaci pod hrází, která je ve správě Povodí Ohře, nebudou vydávány. Všem řidičům děkujeme za trpělivost,“ doplňuje podnik.
Vodní dílo Nechranice na Ohři, takzvané Severočeské moře, jak se mu přezdívá, bylo vybudováno v trojúhelníku měst Kadaň, Chomutov a Žatec v letech 1961 až 1968. Přehrada je držitelkou jednoho unikátu: její sypaná hráz je široká devět metrů, vysoká více než 47 metrů a má délku téměř 3,3 kilometru.
Pátá největší přehrada v Česku o rozloze 1 338 hektarů je vyhlášeným rybářským revírem a také rájem pro milovníky jachtingu a windsurfingu. Povětrností podmínky pro provozování těchto sportů tady jsou ideální.
Výhodou nádrže je fakt, že je natolik velká a hluboká, že umí vodu v Ohři přirozeně vyčistit, a protože převážnou část roku vytéká voda ode dna, tak je její teplota relativně vyrovnaná. Původně byla postavena pro zásobování průmyslu a zemědělství. Později dostala funkce protipovodňové ochrany, regulátora toku a rekreační využití.