Pražské vodovody a kanalizace, provozovatel vodohospodářské infrastruktury v metropoli, poprvé použily novou metodu na kontrolu vodovodní sítě – PipeDiver.
Vodárny v tiskové zprávě uvedly, že se jedná o volně plovoucí inspekční přístroj pro velké vzdálenosti, který měří za provozu tloušťku stěn potrubí pomocí ultrazvukové technologie. „Při jeho pražské premiéře jsme zkontrolovali shybky vedoucí pod Vltavou od Podolské vodárny přes Císařský ostrov až k šachtě u Tatry Smíchov. Oba řady o délce 1,3 kilometru jsme prověřili dvakrát,“ vysvětlil mluvčí Tomáš Mrázek. Shybky jsou podle něj velice důležité pro distribuci na levý břeh Vltavy nejen pro PVK, ale také pro odběratele vody předané.
Pražské vodovody a kanalizace provozují vodohospodářskou infrastrukturu Prahy a obce Radonice. Zabývá se výrobou a distribucí pitné vody a odváděním a čištěním odpadních vod. Zajišťuje výrobu pitné vody pro 1,4 milionu obyvatel hlavního města Prahy a dalších 250 tisíc obyvatel Středočeského kraje.
Provozují úpravny vody Káraný a Podolí. Z úpravny vody Želivka vodu nakupují. Odpadní vody jsou systémem stok odváděny do čistíren odpadních vod, kde jsou vyčištěny a odcházejí do recipientu, kterým je v Praze Vltava.
Nový elektrický nákladní automobil
PVK také rozšířily vozový park o elektrický nákladní automobil Scania. Vozidlo vybavené elektrickým pohonným ústrojím vyhovuje specifickým požadavkům na provoz lépe než vozidla s naftovými motory, uvedl server ekologickaauta.cz.
Vozidlo BEV na podvozku řady P s celkovou hmotností až 27 tun je vybaveno pohonnou jednotkou EM C1-2, která je obecně určena pro lehčí městský provoz. Úkolem je přeprava kontejnerů plněných kalem v areálu Ústřední čistírny odpadních vod v Praze. Poblíž místa, kde Scania operuje, se nachází dobíjecí stanice, která umožní rychlé doplnění energie a zaručí tak efektivní a nepřetržitý provoz.
„Záměrně jsme vybrali elektrické vozidlo, abychom eliminovali nevýhody vozidel s naftovými motory při provozu na krátkých tratích. V místě nasazení budeme rovněž profitovat z nulových emisí vozidla, čerpání vlastní elektrické energie vyrobené v místě, ale i jeho bezhlučného provozu,“ řekl Maroš Škvara, manažer provozu dopravy a mechanizace společnosti.