Ve středu 2. října v Bělé pod Pradědem vojáci ze 152. ženijního praporu dostavěli, otestovali a předali první mostní provizorium, pokračovat budou ve Velké Kraši.
Na stavbě mostu se podílelo 30 ženistů s 15 kusy těžké techniky. „Přípravné práce trvaly šest hodin čistého času a samotná stavba mostní soupravy zabrala osm hodin,“ komentoval stavbu v Bělé velitel mostního odřadu kapitán Tomáš Herka. Zátěžovou zkoušku provedl řidič s autojeřábem Tatra AD20. „Několikrát jsme přes něj přejížděli a prudce zastavovali a zároveň sledovali označená místa, jak reagují. Protokol o testu zpracoval kolega specialista z katedry ženijních technologií Univerzity obrany a předal statikovi. Ten zátěžovou zkoušku posoudil a vystavil protokol o prvotní prohlídce mostu,“ popsal kapitán Herka zákonný postup.
Ženisté přijeli na Jesenicko z Bechyně, cestou vyzvedli v Soběslavi mostní konstrukci ve skladu Správy státních hmotných rezerv. Další stavba bude následovat ve Velké Kraši, kde potřebují přemostění, které unese těžkou zemědělskou techniku. „U ostatních mostů, které máme připravené ke stavbě, musíme koordinovat uzavírky na hlavním tahu do Polska na silnici 1/60. To bude mít vliv také na pořadí staveb,“ vysvětlil plukovník Pavel Maňas, ženijní specialista z Univerzity obrany, který má na starost obhlídky míst a projektovou dokumentaci mostních provizorií.
15. ženijní pluk Bechyně byl od 13. září v pohotovosti a od 16. září byly postupně jeho prvky a těžká technika nasazována v Olomouci a v Jeseníku, kde ženisté v povodněmi postiženém regionu působí. V oblasti jich je v současnosti kolem 200 s 75 kusy těžké ženijní techniky. Ženisté cvičí stavby mostních provizorií pravidelně ve spolupráci se Správou státních hmotných rezerv a ministerstvem dopravy. Ve výcvikovém středisku ministerstva dopravy v Kojetíně Armáda ČR spoluorganizuje a sama cvičí specialisty každoročně.