Redukční ventily Cla-val už na první pohled svojí barvou evokují srdce vodárenských soustav a v mnoha případech je tomu opravdu tak a to doslova. Porucha redukčního ventilu na páteřní vodárenské síti v mnohých případech znamená přerušení dodávek vody pro celou obec, nebo pro průmyslový či komerční objekt. Ačkoliv společnost HUTIRA disponuje servisním týmem, který je schopný tyto problémy promptně řešit do 24 h, doporučujeme prevenci spočívající v pravidelných periodických prohlídkách.
Pravidelná údržba a kontrola samozřejmě prodlužuje životnost nejen samotného ventilu, ale především předchází výpadkům v dodávkách tak zásadní suroviny, potřebné pro lidský život, průmysl a zemědělství.
„Když je obec bez vody, je to vždy nepříjemné, lidé jsou samozřejmě naštvaní a atmosféra je vždy nepříjemná. Ale když je bez vody např. plný kravín nebo je kvůli přerušeným dodávkám vody zastavena výroba, mohou být škody nemalé,“ řekl Jiří Ševčík, specialista CLA-VAL, který se těmto sofistikovaným ventilům věnuje již přes 30 let a dodnes dělá mentora i servisnímu týmu.
„Ti kluci už mě v podstatě vůbec nepotřebují. Jsou plně kompetentní a dnes běžně zvládají samostatně i ten nejnáročnější servisní úkon. Konzultujeme spíše různé zajímavosti nebo neobvyklé situace. Samozřejmě jsem připraven jet na nějaký speciální případ, popřípadě jsem k dispozici na dálku. Tím se mohu plně soustředit na návrhy nových instalací a na technické poradenství,“ dodal Ševčík.
„Současný servisní tým tvoří 2 servisní technici Daniel Chlubna a David Pazio. Nicméně intenzivní školení přímo u výrobce absolvovalo 11 servisních specialistů. V případě potřeby je tedy plně zajištěna zastupitelnost. Důležité je vždy oslovit pro servis certifikované a oprávněné pracovníky, které v rámci ventilů CLA-VAL má pouze společnost HUTIRA s.r.o. a HUTIRA Slovakia s.r.o. Jedině tak mají klienti jistotu v použití originálních náhradních dílů a zachování záručních podmínek,“ řekl Aleš Krkoška, vedoucí sekce VODA.
Kromě servisu redukčních ventilů společnost HUTIRA s.r.o. nově nabízí také realizace rekonstrukcí trubních rozvodů včetně armatur ve vodárenských objektech a armaturních šachtách. Vše právě ve smyslu zmiňované prevence.
Ukázková akce týmu HUTIRA: Servis nefunkčního a znečištěného regulátoru
Společnost HUTIRA nedávno zasahovala u zákazníka, který měl problém s nefunkčním a silně znečištěným redukčním regulátorem. Tento regulátor byl klíčový pro jejich provoz, ale kvůli nánosům nečistot a zanedbané údržbě přestal správně fungovat.
Postup servisní akce:
- Diagnostika problému: Po příjezdu na místo HUTIRA provedla detailní inspekci regulátoru a identifikovali hlavní příčinu jeho nefunkčnosti – znečištění a opotřebení některých komponentů.
- Čištění a údržba: Regulátor důkladně vyčistili od všech nečistot a usazenin. Vyměnili poškozené a opotřebené díly za nové.
- Funkční zkouška: Po provedení údržby byl regulátor znovu otestován, aby se firma ujistila, že funguje správně a spolehlivě.
- Uvedení do provozu: Regulátor společnost HUTIRA uvedla zpět do provozu a ověřila jeho plnou funkčnost.
„Cílem je pro nás spokojený zákazník, který po našem servisním zásahu může nadále provozovat své zařízení v plném provozu. K zakázkám se snažíme přistupovat maximálně zodpovědně a profesionálně a řešit je v koordinaci se zákazníkem, pokud možno co nejefektivněji,“ doplnil Pavel Novák, vedoucí servisu HUTIRA.