CzechTourism: Češi během cestování šetří vodou

blank

„Udržitelnost v cestování řeší zejména mladší generace, ale také senioři. Častěji se touto oblastí zabývají ženy. Turisté jsou během cestování zvyklí šetřit vodou a třídit odpad,“ říká Tereza Kadlecová, která má v CzechTourism udržitelný cestovní ruch v gesci.

Celkem 61 % Čechů chce strávit letošní dovolenou v tuzemsku, nejčastěji v Jihočeském a Jihomoravském kraji. Pobyt v zahraničí plánuje 60 % respondentů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. „Aktuální data potvrzují fakt, že Češi jsou národem, který rád tráví dovolenou aktivně. Nejčastěji ve formě pěší turistiky, která patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější outdoorové aktivity našinců. Ostatně, není se co divit, máme nejlepší turistické značení na světě a přes 44 tisíc kilometrů pěších tras. V posledních letech pozorujeme rostoucí trend také v případě dálkových pěších tras. V tomto ohledu určitě stojí za zmínku zdroje, které lidé v hojné míře využívají k plánování dovolené a výletů. Tím nejpopulárnějším je CzechTourismem provozovaný turistický portál Kudy z nudy , kde hledá tipy téměř 60 procent oslovených. Jen pro zajímavost – v hlavní turistické sezoně stránky zaznamenávají měsíčně přes čtyři miliony návštěv,“ informuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Turisté vyhledávají vodní sporty a turistiku

40 % Čechů preferuje odpočinkovou dovolenou s lehčími sportovními aktivitami (40 %), jako jsou pěší turistika, procházky, vodní sporty, návštěva aquaparků, cyklistika nebo vodní turistika. Čechy také podle výzkumu častěji zajímá při plánování dovolené udržitelnost. „Udržitelnost v cestování řeší zejména mladší generace, ale také senioři. Častěji se touto oblastí zabývají ženy. Turisté jsou během cestování zvyklí šetřit vodou a třídit odpad. Spotřebitelé jsou ale ti poslední v ekosystému cestovního ruchu, kteří by adresovali udržitelnost. Tu musí primárně řešit odvětví jako takové. Jakmile bude udržitelná volba výchozí, nejlevnější či nejjednodušší variantou, poptávka po ní vzroste. Zatím je v Česku tato možnost nastavena spíše jako „niche“ a volitelná varianta,“ uvádí Kadlecová.

Scroll to Top