Plzeňský Prazdroj v roce 2023 v Česku prodal 7,36 milionu hektolitrů piva, meziročně je to o 1,2 procenta víc. Odbyt čepovaných piv vzrostl o 1,1 procenta, prodej v obchodech o 1,3 procenta. Loňský rok potvrdil dlouhodobý trend růstu obliby ležáků a nealkoholických piv, řekl ČTK mluvčí pivovaru Zdeněk Kovář.
Prodeje čepovaných piv Prazdroje vzrostly o 1,1 procenta, podíl čepovaného piva převýšil 35 procent. „Mám radost, že se nám daří objem sudového a tankového piva po covidu mírně zvyšovat. Je to hlavně proto, že každoročně investujeme do podpory hospod. Letos jsme na to vyčlenili téměř půl miliardy korun,“ uvedl obchodní ředitel Roman Trzaskalik. Nejvíce, o 3,5 procenta, narostly prodeje tankového piva z Prazdroje. Dařilo se také prodejům sudového piva.
Prazdroj také pokrývá střechy tří českých závodů 3400 solárními panely s celkovou plochou 23 000 metrů čtverečních, což odpovídá rozloze čtyř fotbalových hřišť. Tím ušetří až 500 tun oxidu uhličitého ročně. Roční produkce elektřiny ze všech panelů dosáhne 1 600 MWh a pokryje 2,4 procenta celkové spotřeby energie závodů v Plzni, Velkých Popovicích a Nošovicích. Technologii instaluje společnost ČEZ ESCO, která je zároveň investorem.
Pivovar se dlouhodobě věnuje oblasti ESG. Například roce 2021 snížil množství vody použité na výrobu litru piva na tři litry, před šesti lety se dokonce dostal pod hranici tří litrů. Pivovar má ambiciózní cíl v oblasti snižování množství odpadů, do roku 2025 si vytyčil metu, že žádný jeho odpad neskončí na skládce – buď se recykluje, nebo energeticky využije. Nejpozději do roku 2030 chce přestat využívat jednorázové plasty z prvotního materiálu. S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.