Vyjadřovací portál ČEVAK eviduje 160 žádostí denně

blank

Žádost o připojení rodinného domu na vodovodní či kanalizační síť, změna vodoměru nebo vyjádření k existenci a umístění sítí. Podle Jitky Kramářové ze společnosti ČEVAK přijde denně na vyjadřovací portál, který v současnosti slaví deset let existence, 160 žádostí, přičemž na polovinu z nich získá žadatel odpověď do deseti minut.

„Do ostrého provozu byl portál spuštěn v únoru roku 2014, tehdy jsme ručně zpracovávali téměř deset tisíc žádostí ročně. Od té doby se počet požadavků zákazníků zdvojnásobil, přesto je díky tomuto portálu zvládáme zpracovat se stejným počtem zaměstnanců,“ řekl Petr Kestler, vedoucí útvaru vyjadřovací činnosti a GIS ze společnosti ČEVAK.

Drtivá většina žádostí elektronicky

Více než 93 procent všech žádostí dnes společnost přijímá elektronicky. „Velká část lidí upřednostňuje elektronickou formu. Žadatelé oceňují zejména to, že nemusí chodit osobně do naší kanceláře, nebo volit zdlouhavou korespondenci. Celý proces vyjádření je daleko rychlejší,“ doplnil Kestler.

Odpověď v řádech několika minut

Mezi největší výhody patří, že portál umí reagovat na základní požadavky automaticky a v takových případech mají klienti odpověď během několika minut. Administrativně složitější požadavky zpracovávají zaměstnanci individuálně a výsledek nejčastěji odesílají e-mailem. Kromě jihočeských vodařů portál využívají také další dceřiné společnosti ENERGIE AG: VAK Beroun, VS Chrudim, Aqua Servis, VHOS nebo Energie AG Kolín.

Scroll to Top