Do čistírny odpadních vod a do kanalizace. Podle města jediný vhodný způsob, jak nakládat s vodou z plochy mezinárodního letiště v Karlových Varech. To čeká rozšíření a prodloužení dráhy. Voda je totiž kontaminovaná nejrůznějšími chemikáliemi. Píše o tom Mladá fronta DNES.
Podle radního Petra Bursíka je nepřípustné, aby došlo k realizaci náhradního řešení navrhovaného krajem. Podle něj by se totiž se voda shromažďovala v jímce s přepadem, odkud by odcházela do Cínového potoka, který se v Březové vlévá do Teplé. Jeho názor podporují vodohospodáři či ochránci životního prostředí. Ředitelství silnic a dálnic má u projektu výstavby dálnice D6 připravenou i kanalizaci. Do té by měla zamířit také voda z letiště, říká Bursík. Rozšíření a prodloužení přistávací a vzletové dráhy za 1,5 miliardy je v plánu na rok 2025. Díky investici bude možno naplno využít kapacitu letiště.
Z letiště by už od roku 2024 mohla operovat letecká záchranná služba. Ministr Vlastimil Válek v létě zmínil, že pravděpodobným provozovatelem letecké záchranné služby bude Armáda České republiky. „Pro letiště jako takové je to skvělá zpráva, protože tím rozšíří svoje portfolio služeb pro veřejnost v regionu. Na karlovarském letišti máme prostor, který můžeme poskytnout pro vybudování zázemí pro záchranku a armádě i kraji. Budeme maximálně nápomocni při budování tohoto zázemí. Souběh leteckého provozu a operování letecké záchranné služby z karlovarského letiště nepředstavuje žádný problém,“ doplňuje jednatelka letiště Alice Justina Undus.