Vzrostl turistický zájem o plzeňský pivovar

blank

Návštěvnost prohlídkových tras Plzeňského Prazdroje vzrostla za první tři čtvrtletí letošního roku bezmála o 30 procent, zvýšený zájem registrují prohlídkové trasy Pilsner Urquell a Gambrinus, Pivovarské muzeum i Plzeňské historické podzemí.

Turistický ruch nabírá v plzeňském pivovaru po covidovém období na obrátkách a za první tři čtvrtletí letošního roku prošlo všemi provozovanými prohlídkovými trasami o téměř 30 % návštěvníků více než ve stejném období loni.

„Oživení po covidu pokračuje. Obnovila se organizovaná turistika, která letos výrazně přispívá k celkovému nárůstu počtu návštěvníků, a to zvláště v zimních a jarních měsících, které meziročně překvapivě narostly. Léto bylo z pohledu návštěvnosti tradičně taky dobré, ale meziroční rozdíl tak výrazný nebyl,“ uvádí manažerka návštěvnických služeb Plzeňského Prazdroje Pavla Mášková.

Nejpočetnější skupinou návštěvníků v prvních devíti měsících byli Češi. Ti tvořili více než polovinu všech hostů. Za nimi se umístili turisté z Německa, Itálie, Polska, Nizozemska, Slovenska či Maďarska. Výjimku netvoří ani návštěvníci z Asie. Prazdroj patří k nejoblíbenějším turistickým cílům v Plzeňském kraji.

Pivovar se dlouhodobě věnuje oblasti ESG. V roce 2021 snížil množství vody použité na výrobu litru piva na tři litry, před šesti lety se dokonce dostal pod tuto hranici. Pivovar má také ambiciózní cíl v oblasti snižování množství odpadů, do roku 2025 si vytyčil metu, že žádný jeho odpad neskončí na skládce – buď se recykluje, nebo energeticky využije. Nejpozději do roku 2030 chce přestat využívat jednorázové plasty z prvotního materiálu.

Scroll to Top