Od pondělí 2. října 2023 se uzavírá cyklotrasa podél Baťova kanálu i zelená turistická trasa v úseku od přístaviště Skalica po inundanční hráz Moravy, a to včetně přechodu přes jez, který se nachází v těsné blízkosti přístaviště Skalica. Omezení budou odstraněna až po prodloužení splavnosti vodní cesty Otrokovice – Rohatec – plavební komora Rohatec a jez Sudoměřice v roce 2025. Informuje o tom Ředitelství vodních cest ČR.
Výstavba plavební komory Rohatec – Sudoměřice a úpravy říčky Radějovky v délce přibližně 800 metrů umožní propojení Baťova kanálu se splavnou částí řeky Moravy u Hodonína. Říčka Radějovka bude prohloubena na plavební hloubku jeden a půl metru a rozšířena na minimální plavební šířku ve dně šest metrů.
V místě zaústění do Moravy bude koryto široké šestnáct metrů. Práce umožní bezpečný provoz rekreačních plavidel. V upravovaném úseku se nacházejí dva hospodářské mosty využívané zemědělci, které budou nahrazeny novými mosty ve stejných parametrech s vyšší podjezdnou výškou čtyři metry.
Součástí plavební komory bude jednopodlažní provozní objekt, který bude sloužit jako zázemí pro obsluhu komory o rozměrech 3,5 x 3,5 metru. Objekt bude zděný se stanovou střechou, který bude díky obložení z pohledových keramických cihel pohledově podobný původní „baťovské“ architektuře ostatních plavebních komor a objektu.
Rozsáhlá ekologická opatření
Součástí záměru jsou ekologická opatření. Největším prvkem bude přeložka regionálního biokoridoru, která bude vedena po pravém břehu bezprostředně za ochrannou hrází Radějovky, včetně vybudování nového, přírodě blízkého, drobného vodního toku, který umožní v cílovém stavu zvýšení ekologické stability území a zachování či rozšíření biodiverzity dotčeného území.
Biotopy nově vytvořené u přeložky regionálního biokoridoru budou po čase kvalitativně výrazně převyšovat současnou ekologickou hodnotu biotopů na Radějovce. Nově vytvořený vodní prvek bude, na rozdíl od současného stavu na říčce Radějovce, migračně prostupný pro řadu vodních organizmů.