Město získalo do vlastnictví železniční stavbu, která v sobě spojuje strojovnu s vodojemem a kolnu na uhlí. Objekt je součástí trati Nepomuk-Blatná. V roce 2020 byla vodárna prohlášena za kulturní památku. Následně byla zahájena její obnova, která byla dokončena v roce 2022. Letos bude v jejím interiéru umístěna výstavní expozice zaměřená na regionální trať Nepomuk-Blatná.
Vodárna byla postavena na konci 19. století při budování železniční trati Strakonice–Blatná s odbočkami do Nepomuku a Rožmitálu pod Třemšínem. Pravidelný provoz na trati Blatná–Nepomuk byl zahájen v červnu roku 1899.
Parní čerpadlo bylo v době elektrifikace nahrazeno elektrickým čerpadlem. V průběhu oprav kolejového vršku byl odstraněn vodní jeřáb. Před severním průčelím byla studna, ze které se čerpala voda do otevřené nádrže a samospádem byla přiváděna do vodního jeřábu.
Drážní vodárna zajišťovala zbrojení parních lokomotiv vodou a dochovala se v původní podobě včetně hrázděných stěn, železné nýtované nádrže o objemu 30 m³ a větší části technologického vybavení. Kasejovická vodárna je poslední industriálním dědictvím svého typu v Plzeňském kraji.