ČEVAK kvůli mrazu řešil přes 100 poruch

blank

Sto poruch na hlavních vodovodních řadech a dvě desítky poruch na vodovodních přípojkách opravovali od začátku února zaměstnanci společnosti ČEVAK, zřejmě za tím stojí mrazivé počasí a následné oteplení. 

„Poruchy zaznamenáváme napříč všemi regiony, kde naše společnost působí. Zima a předjaří je období, kdy klimatické podmínky nejvíce ovlivňují počty poruch na vodovodech. Obvyklou příčinou, kromě stáří potrubí, je právě kolísání teplot, kdy dochází k pohybům zeminy. Ta vytváří nerovnoměrný tlak na potrubí, které je pak náchylnější k prasknutí,“ řekl provozní ředitel Peter Bolha. Podle něj se společnost snaží opravit poruchy co nejrychleji s minimálními dopady na odběratele.

blank

S mrazy souvisí nárůst počtu nahlášených poškozených vodoměrů. Během zimy se na ČEVAK obrátilo asi 80 majitelů nemovitostí. Počet podle společnosti ještě naroste. „Naše zkušenosti jsou takové, že větší počet zamrzlých vodoměrů pokaždé evidujeme až s blížícím se jarem, kdy lidé po zimě vyjíždějí po zimě kontrolovat své chaty a chalupy. Teprve tehdy na problém přijdou,“ řekla mluvčí Jitka Kramářová.

blank

Společnost dále uvedla, že není od věci se ujistit v tom, zda jsou v místnosti, kde je vodoměr umístěn, uzavřená okna, zkontrolovat vodoměrné šachty, případně to, jak je přístroj zaizolován. Pokud vodoměr přece jen zamrzne, lidé by se jej neměli snažit rozehřát otevřeným ohněm. Žár totiž poškodí plastové části vodoměru a přístroj po takovém zásahu většinou stejně nefunguje. Jakmile majitel zjistí jakékoli poškození vodoměru, měl by se obrátit na nejbližší povozní středisko ČEVAK, k dispozici je také linka 800 120 112.

Scroll to Top