Kofola zvýšila tržby na 1,51 miliardy

blank

Ukončení pandemických opatření a otevření trhu pomohlo Skupině Kofola ČeskoSlovensko v 1. čtvrtletí 2022 k meziročnímu růstu tržeb o 30 % na úroveň 1,51 miliardy. Růst nákladů skupina kompenzovala finanční disciplínou a částečným zdražením. Na základě dosavadního vývoje management potvrdil odhad letošního provozního zisku EBITDA v rozmezí 1,08 až 1,20 miliardy. 

Kofola také představila dvě novinky, ochucená řada MéněVíce totiž nyní obsahuje o 30 % méně cukru a nová verze Royal Crown Coly No Sugar je zcela bez něj. Skupina v oblasti udržitelnosti obalů zavedla na Slovensku zálohový systém PET lahví a plechovek a koncem března zahájila výrobu skleněných vratných litrových lahví s názvem Cirkulka. Na meziročním růstu tržeb se podílely všechny části Kofoly.

„Otevření trhu prospělo v Česku i na Slovensku jak prodeji nápojů, tak části firmy Voňavé a Čerstvé, čili společnostem LEROS a UGO. Stejně tak otevření restaurací v regionu Adriatic pomohlo dosáhnout růstu zde. Za pozitivním startem letošního roku navíc není jen opět otevřený trh. Podílí se na něm také uvedení řady novinek, které jako vždy sledují aktuální trendy na trhu nebo podporují dlouhodobou strategii firmy,“ řekl k výsledkům čtvrtletí Martin Pisklák, finanční ředitel Skupiny Kofola.

Scroll to Top