ČD Cargo zkouší nový model přepravy uhlí

blank

Plavba uhlí po Labi může být variantou pro případ výluk na trati do Německa. ČD Cargo totiž se svým obchodním partnerem zkouší nový způsob, jak k zákazníkům na Ostravsku přepravit černé uhlí z Austrálie. Nově ho na koleje překládá až v Děčíně namísto některého z evropských přístavů. Tématem se zabýval portál zdopravy.cz.

„S našimi partnery nejčastěji zajišťujeme vozbu černého uhlí z polských přístavů Gdaňsk, Štětín, z nizozemského Rotterdamu, ale výjimkou není ani slovinský Koper, nebo nebo chorvatský přístav Rijeka/Bakar,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Jedná se o způsob využití dvou různých módů dopravy i pokus, jak oživit děčínský přístav.

Oproti přepravě už z Rotterdamu vlakem je nový způsob pomalejší, ale mohl by být levnější. Dopravce ČD Cargo ho zkouší také kvůli možným komplikacím s omezenou kapacitou dopravy po trati podél Labe mezi Německem a Českem.

„Dosud jsme zákazníkům vozili uhlí přímo z Rotterdamu. Je to první vlaštovka, pokus, jak z části alternovat letos plánovanými výlukami omezený železniční úsek Děčín – Bad Schandau a případně i výluku v samotném přístavu. 1 300 tun není mnoho na koridorový vlak, ale je to test. S naším obchodním partnerem po realizaci sedneme a budeme vyhodnocovat technologii i skutečnou ekonomiku vozby. Rozhodně to nebude mainstreamová záležitost, ale jako doplňková varianta, jak navýšit kapacitu služeb. Může to být zajímavá funkční alternativa,“ doplnil Tóth.

Scroll to Top