ČHMÚ: Zlepšujeme služby pro veřejnost

blank

V pondělí 17. ledna spustil Český hydrometeorologický ústav službu, která umožňuje volajícímu rychlou informaci na často frekventované dotazy, a to díky telefonnímu číslu 244 03 1111, na kterém byla ve spolupráci s O2 umístěna automatická spojovatelka IVR (Interactive Voice Response).

Jedná se o automatický systém hlasového menu, který po dovolání volajícího přivítá, představí mu možnosti, přesměruje a poradí v předem vytipovaných a frekventovaných dotazech. „Často se nám stávalo, že lidé potřebovali informace a kvůli složitosti portálu nedokázali najít tu správnou cestu, tedy kontakt. I to byl důvod pro rozhodnutí, že nabídneme veřejnosti přesměrování, nebo doporučení, kam se obrátit a jak si efektivně poradit s dotazem. Celý systém budeme monitorovat a vyhodnocovat. Když zjistíme, že daná služba z hlavního menu není využívána, nebo je poptávka po jiných, upravíme hlavní menu tak, abychom naplnili přání a dotazy veřejnosti,” vysvětlila Monika Hrubalová z Tiskového a informačního oddělení Českého hydrometeorologického ústavu.

ČHMÚ rozšiřuje mediální spolupráce

Jsme rádi, že významné mediální společnosti na českém trhu oceňují služby a náš servis, uvedl Český hydrometeorologický ústav. V létě 2021 byla zahájena spolupráce s portálem seznam.cz, který zobrazuje u informací o počasí také aktuálně platné výstražné upozornění ČHMÚ. Koncem loňského roku jsme navázali spolupráci s dalším mediálním hráčem na českém trhu – technologickou společností Flashnews.com. Díky jejich aplikaci se potřebné výstražní informace dostanou cíleně k dalším lidem, kterých se varování přímo dotýká, informoval dále ústav.

Český hydrometeorologický ústav je ústřední státní orgán České republiky pro obory kvality ovzduší, meteorologie, klimatologie a hydrologie. Mimo jiné je zodpovědný za provoz výstražné služby včetně Smogového varovného a regulačního systému.

Scroll to Top