Průzkum SmVaK Ostrava: 60 % domácností tvrdí, že ví, kolik platí za ...

blank

Většina ukazatelů od minulého průzkumu vykazuje podle mluvčího Marka Síbrta pozitivní trend. V oblasti působnosti SmVaK Ostrava v Moravskoslezském kraji jej realizovala agentura Respond & Co.

60 % zástupců domácností tvrdí, že ví, kolik platí za vodu, což představuje v porovnání s průzkumem z roku 2019 nárůst o 1 %. „Lidé, kteří uvedli, že ví, kolik za vodu platí, se ve svých odpovědích poměrně výrazně mýlili, když v průměru uváděli cenu o dvacet korun na kubík v součtu vodného a stočného vyšší, než odpovídá realitě. Deklarace znalosti nemusí vždy znamenat, že je orientace v problematice cen správná. I to může být jedním z důvodů, proč považuje 30 % respondentů cenu za odpovídající, zatímco 63 % lidí, což je o 4 % více než před dvěma lety, ji považuje za vysokou. Samozřejmě je třeba si uvědomit, že průzkum probíhal v době, kdy jedním z dominantních témat předvolební kampaně a povolební situace byla inflace a zvyšující se ceny především v oblasti stavebnictví, nemovitostí a dodávek energií. Tento dominovaný efekt se musel ve výsledných datech logicky projevit. Zajímavé také je, že mezi nejmladší dotazovanou skupinou mezi 18 a 29 lety věku je jednoznačně nejvyšší podíl těch, kteří považují cenu za přiměřenou (67 %), což platí také pro lidi s vyšším vzděláním. Naopak nejkritičtější jsou v této oblasti lidé starší 60 let a lidé se základním vzděláním. Jen pětina z nich udává, že ceny jsou přiměřené,“ sdělil ředitel výzkumné agentury Respond & Co Ondrej Gažík.

Podle 95 % dotazovaných v domácnostech se SmVaK Ostrava starají dobře o vodárenskou infrastrukturu. „Lidé také velmi pozitivně hodnotili profesionalitu našich zaměstnanců na zákaznických centrech, kdy si vysloužili výrazně lepší známku než například centra telefonních operátorů nebo dodavatelů elektřiny. Na srovnatelné úrovni se ocitli pouze zaměstnanci tepláren. Respondenti jsou také spokojeni s pracovníky, kteří jim odečítají údaje na vodoměru. Kdybychom použili stupnici známkování jako ve škole, vysloužili si průměrnou známku 1,1. Dotazovaní se pozitivně vyjadřovali k vstřícnému chování a profesionalitě našich kolegů. Rozhodně nás výsledky musí motivovat k další práci tímto směrem,“ doplnil generální ředitel společnosti Anatol Pšenička.

Scroll to Top