Ke zdražování sáhne také Kofola

blank

Nápojářská skupina Kofola zvýší od listopadu 2021 ceny vybraných nápojů pro gastronomii v průměru o pět procent. Zdražení se do konce roku nevyhne ani maloobchodu. Informoval o tom Český rozhlas.

Podle generálního ředitele Kofola ČeskoSlovensko Daniela Buryše je důvodem výrazný nárůst cen většiny vstupů, hlavně energií, dopravy, obalových materiálů a cukru. „V průběhu letošního roku čelíme výraznému růstu cen většiny vstupů. Zejména cen energií, dopravy, obalových materiálů či cukru. Některé nárůsty jsou dokonce dvouciferné. Zvláštní kapitolou jsou mzdy, u nichž musíme zaměstnancům zohlednit inflaci tak, aby nedošlo ke snížení reálného výdělku,“ uvedl Buryš.

Podle něj se sice skupina dlouho snažila navýšení nákladů nepromítat do cen, další růst nákladů už jí ale nedovoluje držet současnou cenovou hladinu. Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě.

Scroll to Top