Přemístění historického mostu u čistírny v Praze – Bubenči

blank

Most bývalé polní dráhy původně sloužil pro dopravu kalů z historické čistírny odpadních vod v Bubenči na kalová pole na Císařském ostrově, uvedl portál zdopravy.cz. V první polovině dubna z pražského plavebního kanálu Troja –⁠ Podbaba památkově chráněný železniční most z roku 1908 zmizel.

„Přes sto let stará nýtovaná konstrukce se konečně dočká citlivé rekonstrukce. Most už sice není dopravně využíván, ale po repasi a zvýšení budou Pražané nadále moci obdivovat tuto technickou památku, která je součástí Ekotechnického muzea,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Za renovací stoji Ředitelství vodní cest (ŘVC), které hodlá zvýšit prostor pod mostem. V září se obnovená konstrukce vrátí na podpěry vyvýšené o více než dva metry.

Scroll to Top