Tunel Českých Budějovic se prodraží o 200 milionů

blank

Problémy na stavbě dálničního obchvatu kolem Českých Budějovic pokračují. Stavba tunelu Pohůrka, který je součástí dálnice D3, se prodraží až o 200 milionů korun. Silničáři totiž museli kvůli agresivní podzemní vodě změnit technologii. 

Obchvat má dvě části: úsek Hodějovice – Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné – Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. Právě jeho součástí je kilometrový tunel Pohůrka mezi Budějovicemi a Dobrou Vodou se Srubcem, uvedl portál idnes.cz. Silničáři na něm museli zastavit práce již dříve. Stavbaři zjistili, že v místě je agresivní podzemní voda s vysokou hladinou. Nově budou muset stavební firmy položit do jámy těleso, do nějž se podzemní voda nedostane.

„Navýšení nákladů je spojené se změnou postupu. Oproti technologii podzemních stěn, stanovené v zadávací dokumentaci, které měly být součástí nosné konstrukce tunelu, je dnes zpracovávána dokumentace na výstavbu nosné konstrukce tunelu v zajištěné stavební jámě,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. Někteří obyvatelé v okolí se také bojí, že právě potíže s podzemní vodou způsobí problémy i jim kvůli možnému pohybu půdy.

ŘSD podle idnes.cz předpokládá, že úsek od Třebonína před tunel Pohůrka zprovozní ve třetím čtvrtletí roku 2023. „Zprovoznění celého úseku dálnice kolem Českých Budějovic včetně tunelu je závislé na postupu prací. Předpokládáme, že v letech 2024 – 2025. Cílem je zprovoznit celý obchvat do konce roku 2024,“ doplnil Studecký.

Scroll to Top