Povede dálnice do Vídně u Nových Mlýnů nad vodou?

blank

Drahé řešení, ovšem s četnými výhodami. Ředitelství silnic a dálnic řeší možnost vedení dálnice D52 z Brna do Vídně v úseku od Pohořelic do Mikulova nad hladinou horní novomlýnské nádrže pomocí silniční estakády, uvedl deník Právo. Uvažovaná Stavba 5205 Přechod přes Vodní nádrž Nové Mlýny jako součást projektu dokončení D52 bude dlouhá 5,5 kilometru, přičemž zhruba polovina podle záměru povede nad vodou po estakádě, vystavěné jako dva mírné protisměrné oblouky.

Jak uvedlo dále Právo, varianta vedení dálnice na mostní konstrukci momentálně není v souladu se stanoviskem EIA a nepochybně bude mít výraznější vliv na krajinný ráz. Pokud se ŘSD do realizace projektu pustí, bude se jednat o finančně náročnou akci. Odhady hovoří o částce pět a půl miliardy korun. Nejdůležitějším aspektem je podle Práva skutečnost, že v případě této varianty zůstane zachována trasa původní silnice I/52. Bude sloužit místní dopravě a v případě jakýchkoliv mimořádností bude k dispozici jako objížďka. Spokojeni by podle Práva měli být také vodohospodáři. Zůstal by totiž zachován jednoduchý přístup k manipulačnímu objektu stavidel horní nádrže, který je na dnešní silnici I/52.

„Jedná se zatím pouze o jeden z možných návrhů řešení vedení dálnice D52 v tomto úseku. Představený návrh je nyní ve fázi technické studie. Řeší zásah do krajinného rázu, dopad na místní obyvatele, ochranu přírody a řadu dalších aspektů. Návrh jsme představili obcím, na které bude mít stavba dopad, zejména obci Pasohlávky,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Jak dále připomnělo Právo, dálnice D52 je bolavé místo stavby dálniční sítě České republiky, která se před lety memorandem zavázala dokončit dálnici od Pohořelic na rakouskou hranici současně se stavbou rakouského pokračování trasy. Rakušané již svůj úkol splnili a pro napojení na budoucích obchvat Mikulova jim chybí jen pár set metrů, v Česku se však ještě stavět nezačalo.

Scroll to Top