Ostrava zvyšuje cenu vody

blank

Vodné a stočné bude od 1. ledna 2021 vyšší o 3,99 koruny, jedná se o navýšení o 4,95 %. Kubík vody bude nově Ostravany stát 84,66 korun. Pro průměrného spotřebitele to podle Ostravských vodáren a kanalizací znamená o 11,17 korun měsíčně více.

Cenu podle vodohospodářů ovlivňuje, mimo jiné, nárůst nákladů za nájem infrastruktury, které platí Ostravské vodárny a kanalizace městu. Ostrava z nich financuje opravy, obnovu, modernizaci a další rozvoj vodohospodářské infrastruktury. Mezi další faktory ovlivňující cenu vody patří vyšší náklady na materiál, opravy, služby, mzdy zaměstnanců a vyšší cena vody nakoupené.

„Prostředky vynaložené OVAK na zkvalitnění stavu vodohospodářské infrastruktury pro rok 2020 budou minimálně ve výši 403 milionů korun, z toho 304 milionů korun bude uhrazeno prostřednictvím nájmu, zbylá část formou oprav financovaných společností OVAK. Kromě již zmíněného nájemného a oprav zajišťovaných dodavatelským způsobem, provádí společnost OVAK také údržbu a další opravy vodohospodářské infrastruktury vlastními zaměstnanci. Tyto zásahy, a to včetně havarijních oprav, zabraňují nepříznivým dopadům na poskytování vodohospodářských služeb na území města. Pro zkvalitnění poskytovaných služeb jsou navíc plánovány investice do provozního majetku společnosti za více než 50 miliónů korun,“ přiblížil plány na další rok generální ředitel OVAK Vojtěch Janoušek.

Letošní rok také podle OVAK ukázal, jak je důležité být připravený a přizpůsobit se co nejrychleji a nejlépe změnám. V době nouzového stavu, kdy byl omezen osobní kontakt, tak ocenila společnost i zákazníci již dříve implementované nástroje elektronické komunikace, jako jsou zákaznický účet, elektronicky zasílaná faktura za vodné a stočné, dálkové odečty vodoměrů, moderní on-line platební nástroje, elektronické nástroje pro zasílání informací či marketingových sdělení, elektronické vyjádření k existenci sítí.

„Situace spojená s pandemií COVID-19 přestavuje výzvu a příležitost se v oblasti elektronizace stále vyvíjet. Za účelem zlepšování zákaznických služeb OVAK plánuje v příštím roce další rozvoj Smart Meteringu, v plánu je také implementace nového internetového portálu. OVAK rovněž plánuje investovat do interních informačních systémů s cílem zefektivnit firemní procesy a digitalizaci dokumentů,“ doplnil Janoušek.

Scroll to Top