Přes velmi nepříznivou situaci spojenou s pandemií COVID-19 OVAK nadále plně zajišťuje základní služby spojené se zásobováním pitnou vodou a odkanalizováním města Ostravy. Nicméně vzhledem k aktuální povinnosti minimalizovat kontakt mezi lidmi do odvolání přistoupila k následujícím provozně-organizačním opatřením:
-
částečný odklad udržovacích prací na vodárenské infrastruktuře,
-
prodloužení lhůt pro realizaci zakázkových prací stavebního charakteru,
-
částečné omezení odběrů a analýz vzorků pitné a odpadní vody z domácností a firem,
-
částečné omezení výměn vodoměrů s procházejícím cejchem a osazování vysílačů Smart metering,
-
částečné omezení fyzických odečtů vodoměrů,
-
omezení služeb Zákaznického centra (pouze pro vyřizování telefonických požadavků a dotazů: Po-Čt 8.00-15.00, Pá 8.00-14.00).
Společnost nadále zajišťuje zejména:
-
výrobu pitné vody z vlastních zdrojů,
-
havarijní opravy vodovodů a kanalizací,
-
vyvážení žump a septiků,
-
čištění koncentrovaných odpadních vod,
-
čištění odpadních vod odváděných kanalizací,
-
deratizaci kanalizace,
-
prodej vodárenského materiálu.