Nový recyklační vůz PVK

blank

Vozový park Pražských vodovodů a kanalizací se rozšířil o recyklační vůz na vysokotlaký proplach a čištění kanalizace Kaiser ECO na podvozku Scania s pohonem na bioCNG. Podle PVK se jedná vůbec o první vůz ve střední Evropě na tento pohon.

„Jsme rádi, že právě PVK získaly tento vůz jako první a že můžeme otestovat nejmodernější technologii. Od jeho nákupu si slibujeme úsporu provozních nákladů a výrazně nižší zátěž životního prostředí v hlavním městě,“ řekl generální ředitel PVK Petr Mrkos. Podle vodohospodářů spotřebuje nový vůz 8 tun bioCNG ročně. Náklady na jeho pořízení se vyšplhaly na 13 milionů korun a byly z investičních prostředků Pražských vodovodů a kanalizací.

„Jsem rád, že klimatický závazek hlavního města Prahy o snižování emisí CO2 nám pomáhají naplňovat i naše městské firmy. O to víc mě těší, že Pražské vodovody a kanalizace jsou  první ve střední Evropě, kdo bude pro provoz takového vozidla využívat bioCNG,“ uvedl náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast životního prostředí Petr Hlubuček.

Nový vůz s pohonem na bioCNG ročně ušetří zhruba 10 tun CO2 a do pražského ovzduší vypustí o 58 procent méně škodlivin než auto s naftovým motorem. Kanalizaci čistí vysokým tlakem vody, přičemž špinavou vodu vyčistí a používá znovu.

„Tryska se zavede do kanalizace a zpětným táhnutím se vytvoří tlakový trychtýř, který táhne veškeré nečistoty zpátky a dochází k nasání do odsávací hadice. Hadice je následně odsaje do nádrže ve vozidle. To špinavou vodu vyčistí a použije znovu. Oproti běžným vozům zvládne odvézt až dvojnásobek nečistot. Čistící vůz se bude pohybovat především v širším centru metropole. Pokud se osvědčí, uvažujeme o zakoupení dalších kusů,“ doplnil Mrkos. Vodárny využívají vozy s pohonem na CNG již několik let se záměrem postupného nahrazení celého vozového parku na CNG.

Scroll to Top