Kohoutkoví inspektoři SmVaK Ostrava v Podbeskydí

blank

Po červencových výjezdech na Opavsko vyrazili Kohoutkoví inspektoři SmVaK Ostrava na začátku srpna na Frýdlantsko a Novojičínsko. Certifikát získalo dalších 23 podniků. Informoval o tom mluvčí Marek Síbrt.

„Inspektoři po prvních letošních výjezdech na Opavsko, kde se většinou setkali se vstřícným přístupem provozovatelů, vyrazili v srpnu do Podbeskydí do okolí Frýdlantu nad Ostravicí a na Novojičínsko, především do Kopřivnice a Štramberku. Ve 37 občerstvovacích zařízení se dotazovali obsluhy, zda nabízí zákazníkům kohoutkovou vodu z veřejné vodovodní sítě, případně, za jakých podmínek tak činí,“ řekl Síbrt.

Podle něj je pozitivem, že podávání kohoutkové vody – většinou za poplatek zohledňující pracnost a náročnost dané služby stejně jako doplňky v podobě citrónu nebo máty v karafě vody – se stalo v regionu téměř samozřejmostí. „Z 37 navštívených podniků jich tuto službu nabízelo dvacet tři. Některé podniky po debatě s inspektory došly k tomu, že tuto možnost zohlední ve svém nápojovém lístku a kohoutkovou vodu do něj nově zařadí,“ sdělil dále mluvčí.

blank

Princip projektu tkví v osobních návštěvách a rozhovorech s majiteli jednotlivých podniků. Vodárenská společnost chápe, že kohoutková voda nemusí být v podnicích poskytována bezplatně, protože s přípravou a servisem na stůl zákazníka je spojena řada úkonů a práce.

„Podávání kohoutkové vody se postupně stalo v České republice a regionu, kde SmVaK Ostrava působí, běžnou praxí. Přibližujeme se vyspělým zemím. Negativních reakcí a odmítnutí s odůvodněním, že si majitelé nebo provozovatelé nepřejí, aby obsluha podávala zákazníkům vodu z kohoutku, se objevuje stále méně často. Při srovnání současnosti a let, kdy jsme s projektem začínali, je tento trend nezpochybnitelný. Léto je ale v plném proudu, takže uvidíme, co naše inspektory čeká dále. Ze současného průběhu je možné konstatovat, že nejčastějším modelem je podávání džbánu s kvalitní kohoutkovou vodou doplněnou mátou nebo citronem za zhruba 30 korun,“ řekl generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

blank

Podle něj je argument, že podávání kohoutkové vody připravuje podniky o tržby, z pohledu vodohospodářů nelogický. „Když vyrazíme na kávu a zmrzlinu do kavárny, nedáme si místo toho kohoutkovou vodu, stejně jako neplatí to, že když jdeme s kamarády na pivo nebo víno, objednáme si místo toho pouze džbánek vody s citrónem. Dopad na tržby je z tohoto pohledu logicky mizivý,“ doplnil Pšenička.

Scroll to Top