VaK Karlovy Vary: Zákazníci jsou na elektronizaci služeb připraveni

blank

SOVAK ČR se zajímal o to, jak členové pocítili zvýšený zájem o elektronické služby nebo zda více využívali videokonference. Dále redakce pátrala po tom, jestli pandemie vedla ke zlepšení elektronického servisu pro odběratele. Za Vodárny a kanalizace Karlovy Vary odpovídala mluvčí Věra Štafflová.

„Během nouzového stavu se také v naší společnosti výrazně zvýšilo využití různých způsobů elektronické komunikace. Při komunikaci se zákazníky používáme již dlouhodobě online formuláře, umístěné na našich stránkách, přes které lze provádět změny v zákaznických účtech, nahlásit změnu odběratele, zaslat stav vodoměru či žádat o zákres sítí. Zákazníkům nabízíme i možnost zasílání elektronických faktur,“ uvedla Štafflová.

Požadavky na změny mohou odběratelé vyřídit také prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. „I přes nutnost uzavřít pracoviště veřejnosti jsme mohli s využitím těchto elektronických nástrojů bez problémů zajistit běžnou komunikaci s odběrateli. Zvýšilo se samozřejmě i využití dálkového přístupu pro komunikaci v rámci firmy, včetně videokonferencí a home office. Aby bylo možné urychleně zavést vzdálený přístup pro zaměstnance do vnitropodnikové sítě, využila naše společnost technologii, kterou jinak běžně používáme při zavádění automatizace objektů a dálkových přenosů,“ řekla dále Štafflová.

Současná situace spojená s pandemií COVID-19 podle ní prokázala, že odběratelé i společnosti jsou na elektronizaci služeb v oboru připraveni. Jedinou překážkou zůstává povinnost uzavírat v písemné formě smlouvu o dodávce pitné vody a odkanalizování, zavedená zákonem o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu, která je i v rámci Evropské unie zcela ojedinělá.

Scroll to Top