SmVaK Ostrava: Preferujeme využití prostředků moderní komunikace

blank

Redakce sovak.cz se zajímala o to, jestli členové SOVAK ČR pocítili zvýšený zájem o elektronické služby nebo využívali více videokonference. Dále redakce pátrala po tom, jestli pandemie vedla ke zlepšení elektronického servisu pro odběratele. Za Severomoravské vodovody a kanalizace odpovídal mluvčí Marek Síbrt.

„Vzhledem k tomu, že poměrně velké množství zaměstnanců (techniků, zaměstnanců správy společnosti) pracovalo během nouzového stavu v režimu home office, přenesla se také dominantní část porad a jednání do oblasti elektronické komunikace. Počet zaměstnanců pracujících z domu se logicky během nouzového stavu výrazně měnil, ale je možné konstatovat, že valná většina část schůzek a jednání probíhala s použitím nástroje MS Teams (jednání managementu, jednání vedení jednotlivých útvarů a provozů) a podobných platforem. Online nástroje umožňující pořádání telekonference jsme využili také při jednání s obchodními partnery (dodavatelské subjekty, orgány státní správy). S větším využíváním online prostředků pro telekonference jako náhrady osobních jednání počítáme i do budoucna. Ovšem se zvážením všech aspektů (technických, organizačních, časových),“ řekl Síbrt.

Zákazníků se nouzový stav podle něj dotkl především v dočasném přerušení přístupnosti zákaznických center, obchodních míst a oddělení vyjadřování pro osobní formu vyřizování požadavků. „Jako alternativu pak firma nabídla řadu nástrojů elektronické komunikace, jejichž prostřednictvím bylo možné vyřizovat své záležitosti. Bezplatná zákaznická linka 800 292 400 fungující v provozu v pracovní dny od 7:30 do 20:00 byla technicky a personálně posílena, aby byly bez problémů plněny požadavky zákazníků. Bylo možné využít i bezplatné poruchové linky 800 292 300, která je v provozu nonstop,“ sdělil dále mluvčí SmVaK Ostrava.

Dále vodohospodáři zřídili speciální emailovou schránku zakaznickesluzby@smvak.cz, kam se mohou lidé obracet se svými požadavky. V provozu byla od 17. března. Dále zůstala funkční také e-mailová schránka smvak@smvak.cz. Oddělení vyjadřování bylo uzavřeno pro osobní kontakt s veřejností. Lidé mohli nahlásit požadavek prostřednictvím internetových stránek, nebo přes bezplatnou zákaznickou linku 800 292 400. Požadavky poté byly přesměrovány ze zákaznické linky k technikům oddělení vyjadřování, kteří do tří dnů kontaktovali zákazníka, s nímž příslušnou záležitost vyřešili.

„Pokladna v sídle společnosti v Ostravě-Mariánských Horách byla pro veřejnost uzavřena. Lidé měli nadále možnost realizovat platby bezhotovostním platebním stykem. Služby vodárenské společnosti lze dále objednávat přes aplikaci nabidkasluzeb.smvak.cz. Důležité formuláře a dokumenty jsou pro zákazníky připraveny ke stažení na internetových stránkách, sekce Zákazníci, podsložka Dokumenty ke stažení. I po znovuotevření zákaznických center, pro jejichž fyzickou návštěvu je nutné si zarezervovat termín prostřednictvím online nástroje na webu, nadále preferujeme vyřizování zákaznických záležitostí s využitím prostředků moderní komunikace. Žádáme své zákazníky, aby zvážili nutnost fyzické návštěvy některého z našich zákaznických míst,“ uzavřel Síbrt.

Scroll to Top