Koronavirová krize tvrdě zasáhla i české rejdaře

blank

Čeští rejdaři počítají ztráty v řádech desítek milionů korun. Hlavním důvodem je značný pokles zakázek. Situaci navíc zhoršuje dlouhotrvající sucho a nevyhovující plavební podmínky. Firmy ale vzhledem k nedostatku kvalitních posádek velké propouštění nechystají, uvedl předseda vodní sekce Svazu dopravy ČR Milan Raba. Informoval o tom irozhlas.cz.

Sektor vodní dopravy v České republice však potřebuje stabilizovat a zvýšit konkurenceschopnost vůči silniční a železniční dopravě. Počítá se s rozvojem osobní dopravy, která tvoří významnou součást turistického ruchu. Vodní doprava v České republice je limitována délkou splavných úseků, ty představují 355 kilometrů.

Výhodou je, že je plavební systém téměř vždy propojen s mořem. Klíčovou roli sehrává Labe ústící do Severního moře. Údržba lodní dopravy, která dnes představuje procento všech nákladních přeprav v České republice, patří v porovnání se silniční nebo železniční dopravou k těm jednodušším.

Scroll to Top