Opravena další část Baťova kanálu

blank

Povodí Moravy dokončilo další práce v Baťova kanálu a začalo s jeho napouštěním. Oprava opevnění mezi železničním mostem a plavební komorou ve Veselí nad Moravou skončila podle mluvčího Petra Chmelaře dle naplánovaného harmonogramu a posílila bezpečnost provozu plavidel v úseku. Oprava další části začne v říjnu 2020.

„Na začátku října 2019 jsme v části plavebního kanálu mezi plavebními komorami Vnorovy I. a Veselí nad Moravou po projednání a pečlivé přípravě vypustili vodu, aby mohly proběhnout opravy. Následně jsme začali pracovat na obnově parametrů plavební dráhy, opravě a zajištění stabilizace břehů a hrází plavebního kanálu v první části dlouhé 1,3 kilometru. Práce v korytě jsme dokončili v neděli a od pondělí jsme začali úsek napouštět,“ sdělil generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Práce na dokončeném úseku podle Chmelaře zajistí bezpečnost plavebního provozu a bezstarostný průběh další hlavní plavební sezóny bez rizika omezování plavby. „V loňském roce jsme napočítali v plavebních komorách 3431 lodí. Rozplavená zemina z břehů a hrází současně lokálně zanáší dno kanálu, a tím místně snižuje plavební hloubku, která může vést až k omezení provozu dopravy,“ řekl dále Gargulák.

Od října podnik na práce naváže ve směru od železničního mostu po plavební komoru Vnorovy I. „Jedná se prakticky o pokračování téže stavby, jen jsme ji rozdělili na dvě etapy tak, abychom nemuseli omezovat plavební sezónu. Po konci hlavní plavební sezóny dojde znovu ke snížení hladiny v korytě, k odstranění nánosů a provedení oprav opevnění lomovým kamenem na dalším úseku, který končí u hospodářského mostu ve Vnorovech. K omezení plavby v opravovaném úseku během hlavní sezóny nedojde,“ doplnil ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek z Povodí Moravy.

Scroll to Top