Nové šedesátitunové zdymadlo v Hoříně

blank

Technici vrata namontovali během celkové rekonstrukce historické secesní stavby z roku 1905. Díky nim se lodě dostanou do velké plavební komory při cestě do Mělníka nebo na druhou stranu do Prahy. Informoval o tom portál irozhlas.cz.

Před vrata bude ještě v Hoříně nainstalováno jedno zařízení. „Je zde vidět konstrukce budoucího zdvižného mostu, který nahradí původní betonový most s kamenným obkladem. Ten zde byl od roku 1905 a tvořil překážku pro plavbu vysokých lodí. Tento most byl v loňském roce rozebrán, kamenná konstrukce byla rozebrána a uložena vedle nás. Jádro tohoto mostu bude celé zdvižné, to znamená, je to ocelová konstrukce, na kterou budou navěšeny původní kameny. Pokud popluje vysoká loď, tak celá ocelová konstrukce mostu se zvedne asi o čtyři metry vodorovně nahoru. Když bude most spuštěn, tak celé zdymadlo bude vypadat tak, jako vypadalo po minulých 115 let,“ popsal Radiožurnálu mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský. Celková modernizace za 360 milionů skončí v březnu roku 2021.

Vraňansko-hořínský kanál se dočkal vody

Plavební kanál Vraňany – Hořín na Vltavě u Mělníka je po dvou měsících odstávky plný vody a slouží plavbě. Kanál bylo nutné vypustit kvůli probíhající modernizaci, která spočívá především ve výměně mostů. Napuštění se o deset dní zpozdilo kvůli karanténě dělníků jednoho ze subdodavatelů. Stavbu Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě, kanál Vraňany – Hořín, Ia. etapa, provádějí Strabag Rail, Eurovia a OK Třebestovice. Náklady činí 600 milionů korun a jedná se o přestavbu pěti mostů přes kanál.

Scroll to Top