Vlasák k Semináři Sociální sítě a náboru zaměstnanců

blank

Vodárenský sektor se dlouhodobě potýká s nedostatkem pracovní sil, a je proto důležité věnovat pozornost osvětě, či vyzkoušet při náboru zaměstnanců i nové moderní techniky, ke kterým patří například inzerce nabídky zaměstnání přes sociální sítě. Na portálu sovak.cz o tom píše ředitel sdružení Oldřich Vlasák. 

„Na uvedené inspirativní téma uspořádalo 20. listopadu 2019 Sdružení oboru vodovodů a kanalizací ČR seminář Sociální sítě a nábor zaměstnanců, jehož cílem bylo poskytnout účastníkům základní přehled o sociálních sítích, popis těch nejvýznamnějších a objasnění odlišností mezi nimi. Přednášejícím byl Marcel Ladka z RENTEL a na řadě příkladů přiblížil mimo jiné nábor zaměstnanců prostřednictvím sociálních sítí, ať již na Facebooku, či Instagramu. Trendem je využití spíše krátkého popisu, ale nabídka je většinou podpořena obrázkem, či videem, některé společnosti využívají i odkaz na speciálně pro tento účel vytvořené kariérní internetové stránky,“ uvedl Oldřich Vlasák.

Zajímavostí je podle něj možnost zapojení takzvaných chat boots, automatických robotů, při komunikaci v messengeru. Firma hledající zaměstnance si tak nadefinuje některé otázky typu, jaká práce by dotyčného bavila.„Zájemce je touto diskusí nasměrován k uvědomění si, zda je pro něho pozice opravdu vhodná. Marcel Ladka také doplnil možnost zveřejňovat pracovní nabídky na LinkedInu, kdy je následné podání žádosti o zaměstnání velice jednoduché, mimo jiné i proto, že uživatel nemusí posílat životopis, zpracují se jeho údaje z profilu na LinkedInu,“ vysvětlil Vlasák. Z reakcí posluchačů se dalo podle Vlasáka vysledovat, že naznačené způsoby náboru zaměstnanců zaujaly a ve vodárenství se budou aplikovat ve větší míře než doposud.

Scroll to Top