Ředitelství vodních cest už může spustit sérii projektů, na jejichž konci bude zlepšení parametrů vodní cesty mezi Prahou a nedalekým Mělníkem. Organizaci se podařilo získat z prostředků EU 300 milionů korun. Úsek si však do roku 2020 vyžádá zhruba šestkrát tolik peněz.
Miliarda korun bude potřeba na zvednutí několika desítek mostů na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu a Podbabském kanálu v Praze. O 0,4 metru pak ŘVC prohloubí ponor, který nově dosáhne 2,2 metru. Cílem je komplexně zatraktivnit lodní dopravu a přepravovat po Vltavě i kontejnery.
„Těším se, že se podaří část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení historických center měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů. Organizace opakovaně uvedla, že se mosty nacházejí za hranicí své životnosti a mnoho z nich funguje v provizorním režimu.
Součástí plánovaných tendrů, které bude stát vypisovat za několik týdnů, jsou také úpravy plavebních komor Hořín a Štvanice, které Evropská unie finančně podpoří. Samotné práce by měly začít v průběhu roku 2018.
Zdroj: zdopravy.cz